וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתרים שמסדרים לסטודנטים את החיים

מערכת וואלה! בשיתוף עם בזק

15.5.2014 / 11:54

תקופת הלימודים יכולה להיות קשה, אבל גם מהנה. אספנו לכם המלצות לאתרי אינטרנט שיקלו לכם על החיים. איפה אפשר למצוא סיכומים? איך יודעים איזה קורסים לקחת?

תקופת בחינות היא משהו שסטודנטים אוהבים או שונאים, אין באמצע. אי אפשר שלא ליהנות מהחופש שפתאום מתחיל, אבל צריך לזכור שהוא לא מתחיל באמת כי צריך ללמוד לקראת כל אותם מבחנים שעל שמם נקראת התקופה ולכתוב את העבודות.

אבל זאת לא סיבה להיבהל. האינטרנט מלא באתרים שיכולים להקל קצת את המסע ולעזור לכם להעביר את התקופה בקלות ואפילו בהנאה. רוצים לדעת איפה אתם יכולים להשיג סיכומים לקורס שהברזתם ממנו מבלי להתחנף לאחד החנונים? רוצים להשלים את החומר מבלי להסתמך על אף אחד? בדיוק בשביל זה קיבצנו עבורכם את כל האתרים שכל סטודנט חייב להכיר.

עזרה בדרך

בבניית המערכת, מעבר לעניין סידור השעות ומניעת 'חלונות' או 'התנגשויות', רבים מהסטודנטים מייחסים חשיבות לזהות המרצה בבחירת קורס כזה או אחר. אתר דרגו מנסה לסייע לכם בכך. הוא הופך את הקערה ומאפשר לסטודנטים לתת ציונים למרצים שלהם, כך שתוכלו להימנע ממרצים שיהרסו לכם את הממוצע או ידרשו לקרוא שלושה מאמרים לכל שיעור.

לפעמים ישנם שיעורים שמתפספסים בדרך, מה שמצריך למידה קצת יותר אינטנסיבית לפני המבחן. גול וספץ הם שני שירותים אינטרנטיים בתשלום המציעים לכם תרגולים והרצאות של מרצים מוסמכים כמעט בכל קורס. המלצתם לחבר והוא הצטרף? תקבלו קרדיט עבור רכישת תרגול לקורס הבא שלכם.

ישנן גם אופציות חינמיות לא רעות, שמציעות סיכומים לקורסים רבים ואף משמשות כרשת חברתית בה תוכלו להיעזר בחבריכם הסטודנטים למטרות שונות. פורטל סבבה מאגד את תלמידי המכללה למנהל על כמעט 1,000 סיכומיהם, שעשויים לעזור גם אם אתם לא לומדים במכללה. החבר'ה ב-KhanAcademy רוצים לשנות את העולם, לפחות את זה האקדמי, בעזרת מושג שאולי זכור לכם מבי"ס: חינוך חינם. מבחר הנושאים הוא עצום, בעיקר במדעי החיים ותחומי ההנדסה, רק תהיו מוכנים לקרוא ולתרגל באנגלית.

מקורות טובים מובילים לציונים טובים

בכל מוסד אקדמי מתנהל ויכוח ארוך שנים בנוגע למה גרוע יותר, עבודה או מבחן בסוף הקורס? גם אם אתם מקטלגים את עצמכם כאנשי מבחנים, כאלו שמוציאים ציונים מעולים, עדיין תצטרכו במהלך התואר לכתוב עבודה או שתיים. עדיף שתדעו איך לעשות את זה כמו שצריך, בעמלנט ובסמינר מעוניינים ללמד אתכם בדיוק את זה וללוות כל צעד וצעד שלכם בתהליך. לכם נשאר רק להגיש את העבודה למזכירות.

איסוף מקורות הוא אחד השלבים המייגעים בכתיבת עבודה, בטח אם אתם פונים רק לגוגל סקולר בשביל עזרה. Jstor ו-Intute הם שתי דוגמאות לא רעות לאתרים עמוסים במאמרים מועילים, אך ברשת קיימים מספר רב של מנועי חיפוש שיניבו לכם תוצאות הרבה יותר ממוקדות, רבים מהם מתמחים בנושאים ספציפיים.

PubMed הוא אחד ממאגרי המידע הגדולים בתחום מדעי החיים והרפואה. Wolfram Alpha הוא דוגמה למנוע חיפוש מדעי שעובד על פי נוסחאות, גם בנושאי מדעי הרוח, בדרך לספק לכם את התשובות שאתם מחפשים. Infomine יחפור עבורכם במאגרי מידע, כתבי עת מקוונים וקטלוגים עד שתמצאו את המאמר שחסר לכם.

אחרי שמצאתם מה שאתם מחפשים הגיע הזמן לסדר את זה בביבליוגרפיה, אחד החלקים הפחות נעימים בכתיבת עבודה. Zoetro, תוסף שתתקינו מראש על הדפדפן שלכם, ישמור את כל חומר המחקר שלכם בתיקייה מסודרת בלי קשר לסוג הקובץ, יאפשר לכם לרשום הערות ליד כל מקור ובסוף גם יסדר לכם ביבליוגרפיה מושלמת. מי צריך יותר?

בכלל, אינטרנט הפך לאחד הכלים החשובים ביותר עבור כל סטודנט והיום הרשת חוסכת המון זמן ומאפשרת להגיע למידע שפעם לא היה נגיש. לכן, לא כדאי להסתמך על ה-WiFi של השכנה מלמטה, גם אם היא לא מגנה על הרשת שלה בסיסמה, ורצוי כי תסדרו לעצמכם חיבור לאינטרנט בתשתית אמינה ויציבה (שלא תקרוס ברגעים הקריטיים ובכלל). האמת היא שזה גם די פשוט - חברות התשתית וספקיות האינטרנט מאפשרות כיום רכישה והתחברות באמצעות ממשקי שירות עצמי, כך שאין צורך לחכות על הקו לנציגי שירות. להתחבר לאינטרנט באינטרנט – איך לא חשבו על זה קודם?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully