וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים מהסמארטפון? הנה המניות שמרוויחות מזה

שירי חביב ולדהורן

20.5.2014 / 8:21

לפי מחקר של מריל לינץ', מגמת הגלישה ברשת מסמארטפונים וטאבלטים ממשיכה להתרחב גם השנה. כיצד, אם כך, ממליץ בנק ההשקעות על מניות מגזר האינטרנט הבולטות בארה"ב

עליות החדות שנרשמו במניות מגזר האינטרנט ב-2013 ובתחילת 2014, הסתיימו לפתע בסוף פברואר-תחילת מארס. ייתכן שהסיבה לכך היא שהמניות "התנפחו" מדי, או שהמשקיעים עברו להתעניין בתחומים אחרים. כך, בעוד מדד S&P 500 רשם בתקופה זו עלייה של 1.8%, מדד נאסד"ק דווקא נחלש ב-4.6% ומניות בולטות במגזר האינטרנט נפלו בשיעורים דו-ספרתיים.

המלצות מניות אינטרנט מריל לינץ'. גלובס
המלצות מניות אינטרנט מריל לינץ'/גלובס

הרשת החברתית-עסקית לינקדאין, לדוגמה, איבדה קרוב לשליש מערכה; יצרנית המשחקים החברתיים זינגה נפלה ב-36%; הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר ירדו ב-18% ו-42% בהתאמה, ויאהו נחלשה ב-14%.

גם מניית הנציגה הישראלית, Wix, שפיתחה פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט, הציגה ביצועים חלשים ומסוף פברואר איבדה מחצית מערכה. למעשה, המניה נסחרת כעת מתחת למחיר ההנפקה, שבוצעה בנובמבר 2013, אחרי שכבר זינקה ב-90% בחודשים שלאחר ההנפקה.

בתחילת השנה, במחקר נרחב שערך מריל לינץ', פירטו כלכלני בנק ההשקעות את המגמות העיקריות שילוו את השוק ב-2014 וישפיעו לטובה על סנטימנט המשקיעים ועל תשואת מניות המגזר. בין המגמות שהוזכרו: הגברת השימוש במכשירים שונים שמחוברים לרשת כמו טלוויזיות ואפילו מכוניות, ושיפור ביכולות המוניטיזציה של הרשתות החברתיות.

אולם המגמה העיקרית שצוינה הייתה הגידול בשימוש באינטרנט באמצעות טלפונים סלולריים: ב-2013 נרשמה עלייה של 75% בדקות השימוש, ובארה"ב 54% מהשימוש (בדקות) היו באמצעות טלפונים סלולריים. זו מגמה שאמורה, להערכת כלכלני הבנק, לתרום למניות גוגל, גרופון, פייסבוק ועוד.

נתונים מעודכנים מארה"ב, שפרסם מריל לינץ' לפני מספר שבועות, מראים שבסך הכול המגמה המרכזית הזאת עדיין נמשכת. בחודש מארס 2014 נרשמה עלייה של 46% בגלישה סלולרית לאינטרנט, לעומת אותו החודש ב-2013 (מדידה לפי מספר המבקרים באתרים). מספר דקות השימוש באינטרנט עלה ב-30% מהתקופה המקבילה, אם כי מדובר על האטה מסוימת בקצב הצמיחה - בפברואר, נרשם גידול של 35% ביחס לתקופה המקבילה ובינואר נצפה גידול של 74%.

לפי הנתונים, דקות השימוש של גולשי הסלולר האמריקאים בפייסבוק גדלו ב-61% מהתקופה המקבילה, ויחד עם הגולשים במחשב העלייה היא של 42%. דקות השימוש של גולשי הסלולר בגוגל צמחו ב-41%, בלינקדאין נרשמה עלייה של 8%, ובטוויטר - של 47%. לעומת זאת, בשוק המסחר המקוון המגמה לא אחידה. כך, באמזון נרשמה עלייה של 29% ואילו בגרופון הייתה דווקא ירידה של 7%.

ומה קורה בקרב גולשי האינטרנט באמצעות המחשב? מנתוני אפריל עולה שנרשמה עלייה של 2% במספר הגולשים בארה"ב ביחס לאפריל 2013, למרות ירידה של 10% בזמן השימוש במחשב. גוגל היה האתר שבו נרשם מספר הגלישות הגבוה ביותר, ובפייסבוק נרשם השימוש (בדקות) הגבוה ביותר למשתמש.

ברשתות החברתיות ובמסחר המקוון אמנם נרשמה ירידה במספר הדקות ביחס לחודש הקודם, אך עדיין ישנה עלייה ביחס לאפריל 2013. לעומת זאת, בצריכת המידע והחדשות המגמה שלילית, הן ביחס לחודש הקודם - ירידה של 18% במספר הדקות; והן ביחס לחודש המקביל - ירידה של 22%. אתרי הפיננסים והעסקים נותרו יציבים יחסית.

שלוש מהמומלצות

אם כך, למי ממניות המגזר מריל לינץ' ממליץ להיחשף, וממי כדאי להימנע? עם המניות שמומלצות "תשואת חסר" נמנות נטפליקס, טוויטר וזינגה. להמלצת "נייטרלי" זוכות, בין היתר, AOL, גרופון ולינקדאין. במומלצות נמצאות קמעונאיות האונליין אמזון ואיביי, לצד גוגל, פייסבוק ויאהו. על שלוש מהן מרחיבים בבית ההשקעות.

אמזון (סימול: AMZN) נסחרת בנאסד"ק בשווי 137 מיליארד דולר. מחיר המניה עומד על כ-298 דולר, ואילו במריל לינץ' מצמידים למניה מחיר יעד של 420 דולר - פרמיה של 41%. זאת בהתבסס על מכפיל מכירות של 1.8 ל-2015. כלכלני הבנק מציינים שמדובר על מכפיל שנמצא בטווח שבו נסחרה המניה בעבר, ומזכירים "מגמות חיוביות ברווחיות הגולמית והגדלת שיעור ההכנסות מעסקיה בעלי שולי הרווח הגבוהים יותר". כסיכונים להשקעה מוזכרות האטה אפשרית בהוצאות הצרכניות ותנודתיות במניה.

פייסבוק (סימול: FB) נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-149 מיליארד דולר. מחיר היעד של מריל לינץ' למניית פייסבוק הוא 84 דולר, שמהווה פרמיה של כ-45% על מחיר המניה. מחיר היעד מבוסס על מכפיל רווח של 40 ל-2015 פלוס כ-4 דולר במזומן למניה, ובמריל לינץ' מצפים מהחברה "להציג הכנסות גבוהות מפרסום ביחס לחברות אחרות בתעשייה בשלוש השנים הקרובות, ולייצר פלטפורמת הכנסות בעלת שולי רווח גבוהים יותר - מה שלהערכתנו מצדיק פרמיה במכפילים". הסיכונים בהשקעה כוללים, למשל, את הירידה במחויבות המשתמשים.

מניית Yahoo (סימול: YHOO) נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 34.5 מיליארד דולר. מחיר היעד של מריל לינץ' למניה הוא 43 דולר - פרמיה של כ-29% על מחיר המניה, והוא מבוסס על מכפיל EBITDA של 5 ל-2015 ועל הערכת שווי הנכסים של החברה. למרות הפרמיה וההמלצה החיובית, המכפיל שעל בסיסו חושב מחיר היעד נמוך מהטווח ההיסטורי של המכפילים שבו נסחרה החברה בעבר, ובדיסקאונט למניות מגזר האינטרנט; זאת בשל "אי הוודאות שנובעת מצמיחה חד-ספרתית בהכנסות, שצפויה ב-2014 ו-2015".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully