וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקם צוות לבחינת הוזלה במשק המים

5.6.2014 / 14:26

הצוות בראשות מנכ"לית משרד האנרגיה והממונה על התקציבים יבחן וימליץ על הדרכים לאפשר הפחתת תעריפים נוספת מעבר ל-5% שכבר הושגה בינואר השנה

משרדי האוצר והאנרגיה והמים הודיעו היום (ה') כי בהתאם להחלטת השרים, יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים והממונה על התקציבים במשרד האוצר לבחינת מבנה משק המים בישראל.

מטרת הצוות תהיה לבחון, בין היתר, יישום מיטבי של המשך הליך תאגוד המים העירוני, ואת הדרכים והאמצעים הנדרשים להשגת התייעלות במשק המים על מקטעיו השונים, באופן אשר יפחית עלויות עודפות ויאפשר הפחתה של תעריפי המים לצרכן הביתי תוך הבטחת המשך השיפור במצבו של משק המים בישראל.

הצוות יבחן וימליץ על הדרכים להשגת התייעלות והפחתת עלויות במשק המים בישראל, תוך בחינה וייעול של הליך תאגוד משק המים העירוני, וזאת במטרה לשמר את ההישגים הרבים של משק המים בישראל ולאפשר הפחתת תעריפים נוספת לצרכנים מעבר ל-5% שכבר הושגה בינואר השנה.

שר האוצר יאיר לפיד ציין כי "המשימה שלנו היא לאזן בין הדרכים להתייעלות ולהפחתת עלויות במשק המים הישראלי, ובראשן אלה המועמסות על גבו של הצרכן. המאבק ביוקר המחיה בישראל, ובוודאי כאשר מדובר במצרך יסודי כל כך כמו מים, הוא משימה מרכזית שלנו בשיפור רווחתו של ציבור האזרחים בישראל".

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום אמר כי "מאז כניסתי לתפקיד, אני עמל על הורדת יוקר המחיה ועלויות השירותים לצרכן. נושא תאגידי המים והביוב נמצא על סדר היום הציבורי מזה זמן רב ולאחרונה נשמעות טענות רבות כלפי תפקוד והתנהלות התאגידים. מטרת הקמת הצוות היא לבחון את המבנה הטוב ביותר למשק המים, הן מבחינת השירות לצרכן והן מבחינת שמירה על רמה גבוהה במשק זה. אני סבור, כי ניתן לייעל את המבנה הקיים ולהפחית עוד את תעריף המים לצרכנים מעבר להפחתה של 5% שכבר ביצענו השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר המים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully