וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מנסות חברות הביטוח לעבוד עליכם

שמואל יקירביץ

16.6.2014 / 10:54

חברות הביטוח לא ייבחלו באמצעים על מנת לנסות להתחמק מתשלום. עו"ד שמואל יקירביץ מסביר מהן הדרכים בהן הן נוקטות

אדם שנפגע בתאונה או בכל צורה אחרת המהווה אירוע ביטוחי, עובר מסכת גדושה של תלאות עד שהוא זוכה לראות את כספי הפיצויים מהביטוח. כאילו לא מספיקים לו נזקי הגוף וההשפעות העקיפות של מצבו הבריאותי עקב אותה פגיעה, הוא מגלה גם שנחישותה של חברת הביטוח לא לשלם, עלולה להביא עליו עוד צרה בדמות חוקרי הביטוח. כמשרד שעוסק שנים רבות בתחום נזקי גוף עקב רשלנות רפואית, אנו נדהמים בכל פעם מחדש לגלות את היצירתיות חסרת המעצורים שמפגינים אותם חוקרים, במטרה להפיל בפח את התובע. אז אם אתם מצויים בהליך של תביעה מול חברת ביטוח, הטיפים הללו יכולים לעזור להם להישמר מפניהם.

דרכים ישירות ועקיפות

החוקרים פועלים בשתי דרכים – ישירה ועקיפה. חוקרים הפועלים בדרך ישירה יגיעו לרוב אל ביתכם. הם לא יקבעו אתכם פגישה, אלא פשוט יתייצבו בדלת. לרוב הם לא מבקשים רשות, יציגו עצמם במהירות ומיד יתחילו לשאול שאלות, תוך כדי יצירת מצג כאילו ההליך של שאילת השאלות הינו טבעי ונכון לעשות . כך למשל, הם מבטיחים כי רק טובת התובע מול עיניהם, ואם יזכו במענה הם יפעלו לסילוק מהיר של התביעה או לקידום עניינו של התובע מול חברת הביטוח. (יש להדגיש, כי מדובר בשקר של ממש, וכי הם מבקשים לקבל נתונים שיעזרו לחברת הביטוח למצוא תירוצים שונים ומשונים שלא להיענות לדרישותיכם).

לעיתים נוקטים החוקרים בדרך של התרפסות - אנא עזרו לנו, חסר רק פרט כזה או אחר ואם תשלימו אותו "יפתחו לרווחה כיסי חברת הביטוח". לעתים די לחוקר שהוא נכנס לביתכם לאסוף עליכם מידע, להתרשם מאופן החיים שלכם, ואפילו על סמך ביקור חטוף בבית תצוצנה טענות שונות שמטרתן למנוע מכם לקבל את שדרשתם בתביעתכם. ביקור כזה בביתכם אתם יכולים למנוע בקלות רבה. פשוט לא לאפשר לאף אחד זר לבקר בביתכם.

כשהדרך הישירה לא הועילה, ולפעמים גם בלי לנסותה כלל, פעולת חוקרים הופכת לעקיפה. תוך התחזות, הצגת מצג שווא, הטעיה וכד'. למרות שחל איסור מפורש על חוקר להתחזות לעובד של רשות ממשלתית, נתקלנו לא אחת בהתחזות לנציג ביטוח לאומי או לנציג מרשות הדואר וגורמים דומים. אם "נציג" מדומה זה נכנס לביתכם ומתחיל להציג שאלות תמימות לכאורה, תוך מילוי טופס או בירור זכאות להטבה, מהר מאוד יגלוש לחקירה של ממש וינסה להוציא פרטים אישיים וחודרניים. הדרך למנוע הענות לחוקרים מתחזים כאלה היא לדרוש תעודה מזהה כעובד רשות ממשלתית ולברר במשרדי הרשות שהוא עובד שם. אפשר לבצע את הברור בנוכחותו, או לדחות את הפגישה איתו רק לאחר שתבררו עם הרשות שהאדם מציג התעודה עובד ברשות.

חוקרים יכולים להתחזות כמעט לכל אחד, בעיקר בטלפון: הם יציגו את עצמם כנציג של קופת חולים, חברת ביטוח, איגוד נכים, ארגונים חברתיים כאלה ואחרים, מטפל ברפואה אלטרנטיבית, סוקרים טלפוניים ועוד. המאפיין העיקרי בכל השיחות הוא יצירת אמון וגלישה, כבדרך אגב, לשיחה אישית, תוך הוצאת פרטים שיסייעו לחברת הביטוח לדחות את תביעתכם .

בפגישה פנים אל פנים האפשרויות של החוקרים הן בלתי מוגבלות, החל מפיתוי לבצע פעולות פיזיות (במידה שהתובע טוען למגבלות פיזיות) ועד הטרדה של ממש וכניסה לבית באופן חודרני ופוגעני, דרך החתמה על "עצומה" למשל, או גילוי ענין בדירת השכנה והשוואתה לדירתכם. החוקרים לא בוחלים גם בטקטיקות מרחיקות לכת אף יותר - הם יכולים לזמן אתכם לתור פיקטיבי לבדיקה במרפאה ולהמתין במסדרון בית החולים. זו הזדמנות טובה לחוקרים לדעת מתי בדיוק לצלם אתכם יוצאים מהבית ולעקוב אחריכם עד למרפאה, ושם לקשור אתכם שיחת מסדרון של חברים לצרה. נתקלנו לא אחת בניסיון גם להציע עבודה לנפגע, שמוצא עצמו מתפתה להציג עצמו כאדם בריא וכשיר מעל ומעבר ליכולותיו.

לסיכום, אין גבול למה שחוקר יעשה. כלל הזהב הינו ברור: לא לדבר בטלפון או בשיחת רחוב, לא להכניס הביתה ולא לשתף אף אחד שאינכם מכירים באופן אישי וקרוב. ובכל מקרה של חשד כי מישהו עוקב אחריהם, תמיד לדווח לעו"ד שמייצג אתכם.

הכותב הוא מומחה לביטוח ורשלנות רפואית ממשרד רובינשטיין יקירביץ

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully