וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בשכר בהיי טק: כמה מרוויח מתכנת?

צחי הופמן

17.6.2014 / 8:35

נתונים של חברת ההשמה CPS JOBS מצביעים על עלייה מתונה בשכר ברבעון השני. בפיתוח תוכנה נרשמה עלייה של כ-7% בשכר ברבעון השני, באבטחת איכות השכר ירד. הטבלאות המלאות

המיתון מדלג על תחום ההיי-טק? ברבעון השני של שנת 2014 נרשמו עליות מתונות בשכר ובביקוש לעובדים בענף. סקר שכר וביקוש שערכה חברת ההשמה CPS JOBS, במהלך הרבעון השני של השנה, מצביע על עלייה בביקוש למפתחי מובייל (5.5%) ואינטרנט (5.8%), זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

שכר היי טק. גלובס
שכר היי טק/גלובס

עם זאת הסקר מגלה כי מגמת עליית השכר נעצרה בתחומים הבאים - פיתוח במובייל, מהנדסי אפליקציות ומפתחים למובייל ואנדרואיד, זאת בהשוואה לרבעון השני המקביל של 2013. מפתח אפליקציות למובייל עם שנתיים עד חמש שנות ניסיון הרוויח 18 עד 25 אלף שקל.

העליות הגבוהות ביותר בשכר עובדי ההיי-טק ברבעון השני נרשמו בקטגוריה של מקצועות השיווק באינטרנט, שכוללת ניהול תוכן, שיווק ברשתות חברתיות וניהול קמפיינים, זאת לצד עלייה של אחוז אחד בביקוש לעובדים אלו. עלייה של 8% נרשמה במקצוע רכישת מדיה, ועליית שכר של 7% נרשמה במקצוע קידום במנועי חיפוש (SEO). עובד עם עד שנתיים ניסיון הרוויח 8 עד 9 אלף שקל, כאשר עובד עם עד 5 שנות ניסיון כבר קיבל 10 עד 17 אלף שקל.

עלייה של 7% נרשמה במקצועות פיתוח תוכנה ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומגמת עלייה של 6% בשכר בתחום פיתוח באינטרנט נרשמה עבור מפתחים בתחומים שונים לרבות Dot Net, PHP, Java. השכר של מפתח Dot Net מתחיל עמד על 13 עד 17 אלף שקל, כאשר אותו מפתח עם עד 5 שנות ניסיון הגיע ל-17 עד 22 אלף שקל. הביקוש לעובדים בתחום פיתוח אינטרנט עמד על 5.5%. לעומת זאת, במקצועות שיווק ומכירות מסורתיים בהיי-טק כגון מנהלי מכירות ומנהלי מוצר, לא נרשם שינוי בשכר לעובדים במקצועות אלו.

לדברי עפרה עפגין-חדד, מנכ"לית CPS JOBS: "הרבעון השני של שנת 2014 הביא עימו גידול בכמות המשרות החדשות שנפתחו על ידי חברות סטארט-אפ חדשות שהחלו בגיוסים משמעותיים של כוח אדם, לאחר שסיימו לגייס הון. אנחנו רואים מגמת התעוררות עם ביקושים בעיקר למשרות של מפתחי תוכנה משרות פיתוח באינטרנט ושיווק באינטרנט".

ירידה בתחום אבטחת האיכות

בתחום אבטחת האיכות ישנה ירידה בביקוש ובשכר, כאשר במקביל נרשם ביקוש לבודקים בעלי ניסיון שנהנים מעלייה ממוצעת של כ-3% בשכר. החברות מעדיפות צוותי בדיקה מנוסים בהשוואה לפרופיל של המגויסים ברבעון המקביל בשנה הקודמת, שהיו בודקים זוטרים.

בתחום החומרה רואים התייצבות בשכר. מגמת הביקוש השלילי שהחלה בגלי הפיטורין בשנת 2013, נעצרה במהלך מחצית השנה הראשונה של 2014, כאשר במהלך הרבעון השני לא נרשם ביקוש לעובדים בתחום החומרה, לצד מגמות שכר שליליות למנהלי פרויקטים בתחום החומרה (15%-) ומהנדסי מכונות (17%-). זאת לצד עלייה בשכר מהנדסי אלגוריתמאים מנוסים (10%), ומהנדסי RF בכירים בעלי ניסיון ניהולי (5%).

מגמת הביקוש המרכזית בכל ענף ההיי-טק היא לתחום הביג דאטה. כיום הדרישה לאיסוף וניתוח מידע מגיעה לאורך כל ספקטרום ההיי-טק, אם זה בתחום הפיתוח בווב, אנליסטים ובעיקר ביקוש לאלגוריתמאים לפיתוח כלים אוטומטיים לניתוח הנתונים. מפתח מנוסה בתחום ה-BIG DATA יכול להרוויח כ-25% יותר בהשוואה לתחומים מקבילים.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully