וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטל חדש יציע משרות לאנשים בעלי מוגבלויות

הפורטל שהוקם על ידי הממשלהוהשותפות הבין מגזרית לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בג'וינט בשיתוף עם יד2 דרושים מציע כעת כ-600 משרות לבעלי מוגבלויות. בין החברות המציעות משרות: ארומה, בזק אונליין, טלאול ועוד

פורטל דרושים חדש, "עבודה נגישה", שהושק בשיתוף אתר יד2 דרושים, יציע מאות משרות לאנשים עם מוגבלויות. האתר מופעל על ידי צוות מקצועי ומיומן מטעם חברת "א.ח. אשנב" ו-"abiliko.co.il". להקמת הפורטל שותפים: השותפות הבין מגזרית בג'וינט ישראל, משרד הכלכלה, המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, משרד הבריאות, משרד הרווחה והשירותים החברתיים והמוסד לביטוח הלאומי.

לפי נתוני נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות חיים כיום בישראל כ- 750,000 אנשים עם מוגבלות (פיזית, חושית, נפשית, שכלית וקוגניטיבית) בגילאי 20-64, המהווים כ-18% מכלל האוכלוסייה בישראל בקבוצת גיל זו. בעלי מוגבלויות אלה נאלצים להתמודד לא רק עם קשיים הנובעים מעצם מוגבלותם, אלא גם עם חסמים שמעמידה בפניהם החברה. כיום כ-50% (כ-375,000) מהם אינם משתתפים בשוק העבודה, מצב המותיר רבים מהם תלויים לפרנסתם בקצבאות הנכות וחיים מתחת לקו העוני או בסמוך לו. אי השתתפותם בשוק העבודה מדירה אותם מהחברה ומפעילות יצרנית התורמת למשק. מבין אלה העובדים, רבים אינם ממצים את מלוא יכולתם במונחים של היקף וסוג התעסוקה. לפי הערכת מינהל מחקר וכלכלה במשרד הכלכלה, הפסד התוצר השנתי למשק בשל שיעורי התעסוקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלות עומד על כ – 5 מיליארד שקלים.

"החברה הישראלית על אזרחיה, ארגוניה ומוסדות השלטון שלה, מחויבת לתעסוקת האדם עם מוגבלות באשר הוא", אומר רענן דינור, יו"ר השותפות הבין מגזרית לתעסוקת אנשים עם מוגבלות. "על כל אחת ואחד מאתנו מוטלת החובה להבטיח זכויותיו של האדם עם מוגבלות, לאפשר השתתפותו השוויונית והפעילה בחברה, בכלכלה ובכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים, באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולותיו" .

רינת בוגין, מנכ"לית יד2 דרושים מציינת כי אתר "עבודה נגישה" עולה בימים אלה לאוויר וכולל למעלה מ-600 הזדמנויות עבודה המיועדות לאנשים עם מוגבלות. "אנחנו מעריכים כי באתר צפויים לגלוש אלפי מחפשי עבודה מדי חודש, מאות מעסיקים ועשרות רבות של ארגונים הפועלים בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, בכללם משרדי ממשלה, עמותות סינגור, גופי השמה ונותני שירותים".

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אחיה קמארה, מספר כי "אנשים עם מוגבלות נתקלים בקשיים רבים ובאפליה בבואם לחפש עבודה. כבר בשלב מיון קורות החיים והראיון לעבודה, הם נתקלים בחומה של דעות קדומות וסטיגמות המונעים את השתלבותם בעבודה. מאידך, קיימים בישראל גורמים המעוניינים להעסיק אנשים עם מוגבלות. מטרת אתר האינטרנט החדש לגשר בין אותם מחפשי עבודה לבין המעסיקים המוכנים לקלוט אותם ולאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בשוק העבודה, לתרום לחברה ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם".

בין החברות שמבקשות לקלוט עובדים עם מוגבלות ומפרסמות את המשרות שהן מציעות באתר, ניתן לציין את ארומה, בזק אונליין, טלאול, מלון קינג דיויד, מכללת נהלל, תקשוב, כסופין תעשיות נייר ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully