וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממייסדי אמזון: "תהיה מהפכה בארה"ב"

29.6.2014 / 12:13

המיליארדר ניק הנאואר, ממייסדי אמזון, פרסם מכתב פתוח שמעורר סערה בארה"ב, בו הוא מזהיר ממהפכה בארה"ב נוסח המהפכה הצרפתית וקורא לעשירים להתעורר

מכתב פתוח שמפרסם המיליארדר ניק הנאואר ב"פוליטיקו" מעורר סערה רבתי בארה"ב. המכתב ממוען ל"חבריי הזיליונרים" ומזהיר את עשירי ארה"ב ש"הקלשונים בדרך", כתוצאה מהפערים החברתיים ההולכים וגדלים במשק האמריקאי.

"אתם בטח לא מכירים אותי אבל אני מאלה השייכים ל-1%, הקפיטליסטים הגאים והלא-מתנצלים", פותח הנאואר, ממייסדי אמזון, את מכתבו. הוא מסביר כי הקים כ-30 חברות בדרך להתעשרות, ובכללן aQuantive שנמכרה ב-2007 למיקרוסופט תמורת 6.4 מיליארד דולר.

"תוגמלתי על הצלחתי באופן ש-99.99% מהאמריקאים לא מסוגלים בכלל לדמיין", הוא ממשיך. "בתים, מטוסים ועוד. ב-1992 עוד מכרתי מיטות בעסק המשפחתי שלי... ראיתי מה שרבים לא ראו - איך האינטרנט הולך להתפתח במהירות ושאנשים יקנו אונליין בטירוף".

הנאואר מספר כיצד התעשר עם התפתחות האינטרנט אך מודה: "בואו נדבר בכנות. אני לא האדם הכי חכם שפגשתם, או זה שעובד הכי קשה. הכי סטודנט ממוצע, אין לי ראש טכני ואני לא יכול לכתוב שורת קוד. מה שהבדיל אותי מהשאר, אני חושב, הוא היכולת לקחת סיכון ויכולת לראות קדימה. אז איך אני רואה את העתיד עכשיו? אני רואה קלשונים.

"בזמן שאנשים מסוימים מתעשרים מעבר לכל חלום ויותר מכל משטר פלוטוקרטי בהיסטוריה, שאר המדינה - 99.99% - נותרים מאחור. הפער בין אלה שיש להם לבין אלה שאין להם מתרחב במהירות עצומה. בשנות ה-80, כ-1% מהאוכלוסיה שלטה ב-8% מההכנסה הלאומית בארה"ב. 50% שבתחתית שלטו ב-18%. היום, ה-1% שולטים ב-20% מההכנסה, ואילו ה-50% שבתחתית שולטים ב-12%".

הנאואר מזהיר ממהפכה שתתרחש בארה"ב ממש כמו המהפכה הצרפתית - לא פחות מזה.

"אם המדיניות לא תשתנה באופן דרמטי, מעמד הביניים ייעלם ונהיה כמו צרפת של סוף המאה ה-18. לפני המהפכה", הוא כותב. "יש לי מסר לחבריי העשירים עד כדי טינוף: תתעוררו אנשים, זה לא יימשך כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully