וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלה לכם לנפוש באיי יוון ובאילת בקיץ ובחגים?

ספיר פרץ-זילברמן

9.8.2014 / 11:53

פחות מ-2% מהישראלים מתכוונים לנפוש בטורקיה. מחירי הנופש למזמינים עדיין זולים בכ-15% לעומת מחירי טרם "צוק איתן". FlyClub המשווקת חבילות לאי זקינטוס: "ערסים - אל תתקשרו"

האצבע של מאני, יוון. ShutterStock
איי יוון. האצבע של מאני/ShutterStock

עסקי התיירות באיי יוון ובאילת הם המרוויחים הגדולים ממחיקתה של טורקיה ממפת התיירות הישראלית. רענון אזהרת המסע לטורקיה, דברי הבלע וההסתה של ראש הממשלה ארדואן וסאגת חילוץ אלפי הישראלים שנתקעו בשדה התעופה בטורקיה, אחרי שחברות התעופה הטורקיות הפסיקו למספר ימים את טיסותיהן לישראל וממנה - הן שלוש הסיבות העיקריות למחיקתה של ארץ "הכול כלול".

על עוצמת המחיקה של טורקיה ממפת התייר הישראלי אנו למדים גם מסקר אינטרנטי שערכה חברת TRI מחקרים אסטרטגיים עבור "גלובס", בקרב מדגם מייצג של 503 נסקרים מהמגזר היהודי. כך, פחות מ-2% מהישראלים, או ליתר דיוק רק 1.6%, מתכננים לצאת לחופשה בטורקיה. "אף בר-דעת לא יטוס בעתיד הנראה לעין לטורקיה, וזאת למרות שהסכנה היא יותר תודעתית ופחות סכנת חיים אמיתית", אומר מנכ"ל וואלה! טורס, אריאל אטיאס.

לדברי אטיאס, "מבצע חילוץ הישראלים מטורקיה ברכבת אווירית מתוקשרת היטב, שנצרב כסיפור מתח, פלוס השטויות שמפזר ארדואן - המיתו סופית את היעד הזה בעונת הקיץ והחגים". אטיאס, בדומה לסוכני נסיעות רבים אחרים, סבור כי "פליטי" טורקיה ינדדו הקיץ ובחגים השנה לאיי יוון, ומקצתם לבורגס. מי שהפרוטה מצויה בכיסו ידרים לאילת.

בנוגע לאילת, אומר רוני פיבקו, מנכ"ל קלאב הוטל המכהן גם כממלא-מקום נשיא התאחדות המלונות בישראל: "אנחנו, המלונאים באילת, אומרים תודה לארדואן. תודה שהחזיר לנו, למזלנו, את התיירות הישראלית שכל-כך חששנו לאבד השנה לטובת טורקיה". סמנכ"ל קבוצת סיגנל טורס, יואב קרני, מוסיף: "איי יוון הם האלטרנטיבה הכי קרובה לטורקיה".

"קשה להשתוות לקלאבים של טורקיה, לא בתמורה ולא במחיר. מצד שני, היתרונות של איי יוון הם בקרבה הגיאוגרפית, במחירים הנוחים יחסית בהשוואה לאילת ובמה שיש לאיים האלה להציע מחוץ לכותלי המלונות. למשל, האי רודוס מציע טיולים ברחבי האי, פארק פרפרים, פארק מים, עיר עתיקה וגם קזינו", אומר יריב לרנר, יו"ר קווינקו רודוס, המשווקת חבילות נופש לרודוס מקבוצת קווינקו, המחזיקה במלון השושנים ברודוס ובמלון קלאב הוטל בלוטראקי ביוון.

דעתו של אייל בן-צבי, סמנכ"ל שיווק בחברת FlyClub המשווקת אף היא חבילות נופש, בעיקר לצעירים, באי היווני זקינטוס, היא אחרת. לדבריו, הקהל של טורקיה הוא לא הקהל של יוון. "מי שקנה נופש לטורקיה מתעניין פחות באיי יוון, מתוך חשיבה שהתמורה לכסף ביוון נמוכה בהרבה. עד לא מזמן היוונים באמת לא היו חזקים בז'אנר, אבל היום הם מציעים מלונות נושאיים של 'הכול כלול', כולל מגוון פעילויות ופארקי שעשועים לילדים כמו בקלאבים של טורקיה, וחבל שלא כל הישראלים יודעים את זה".

אישה בכובע קש ובבגד ים על החוף. ShutterStock
המחירים לאוגוסט נמוכים ב-10%-20% משנים קודמות/ShutterStock

ועוד בסוגיית תמהיל הקהל, חברת FlyClub פרסמה לפני ימים אחדים בעמוד הפייסבוק שלה כי אין לה כוונה להטיס ליוון "ערסים". וזו לשון הפוסט שהעלתה: "כן, עדיין ממשיכים עם הקטע שלא מטיסים ערסים. יש מספיק חברות שעושות את זה. אנחנו רוצים לקוחות שלא הורסים מלונות ולא מביישים את מדינת ישראל. אז ככל שזה נשמע רע, אם אתם ערסים (כל אחד יודע מי הוא באמת) - אל תתקשרו אלינו".

לדברי בן-צבי, "תיירות צעירים היא תיירות של תיכוניסטים בכיתות י"א ו-י"ב. זה קהל קשה שאם לא נדע למתן אותו, אנחנו בבעיה. הפסקנו לשווק חבילות לאי היווני מאליה, כי חברות אחרות מטיסות לשם צעירים ונדליסטים, וכדי לא לפגוע בשם שלנו החלטנו לצאת מהאי ולהתמקד בזקינטוס. אנחנו לא רוצים להיות קשורים להוויה של הרס בתי-מלון שתפגע בנו תדמיתית, לכן העלנו את הפוסט. המטרה היא לסנן".

כמה תעלה לכם חופשה משפחתית באיי יוון, באילת ובאנטליה למי שבכל זאת יעז לנסוע לשם? גורמים בענף טוענים כי המחירים לאוגוסט עדיין נמוכים בכ-10%-20% בהשוואה למחירים שהיו אמורים להיות אילולא "צוק איתן", ואם השקט יישמר, הם ישובו לרמתם הגבוהה כיאה לשיא העונה.

מבדיקה שערכנו עולה כי משפחה בת ארבע נפשות - זוג הורים ושני ילדים בחדר - תשלם עבור ארבעה לילות באי רודוס על בסיס הכול כלול כ-9,500 שקל באמצע אוגוסט, לעומת כ-8,500-7,300 שקלים לחמישה לילות באנטליה על בסיס הכול כלול.

בכרתים, תשלם המשפחה עבור שלושה לילות באמצע אוגוסט כ-7,400 שקל, לעומת מנעד מחירים של כ-6,550 בקראון פלזה ועד כ-9,800 שקל בהילטון מלכת שבא באילת (כולל טיסה) על בסיס חצי פנסיון.

הפלגה לאיים רודוס וקוס עם מנו ספנות לתא המשפחתי האמור מתחילה ב-5,100 שקל באמצע אוגוסט, בכ-7,500 שקל בראש השנה ובכ-7,200 שקל בסוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully