וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא משתלטים על שכר בכירי מפעל הפיס?

מתי אלפר

14.8.2014 / 11:18

הכנסות מפעל הפיס במחצית 2014 הסתכמו ב-3.1 מיליארד שקל. מתי אלפר מזכיר כי מנהלי מפעל הפיס לא זקוקים למזל, יש להם מזל ושכר בשפע מרגע מינויים

הכנסות מפעל הפיס במחצית הראשונה של 2014 הסתכמו ב-3.1 מיליארד שקל גידול של 6.2% לעומת המחצית הראשונה של 2013. על פי נתוני מפעל הפיס המשחק המוביל היה חיש גד שהכניס 826 מיליון שקל או גידול של 13% לעומת המחצית הראשונה של 2013. הכנסות הצ'אנס הגיעו ל-808 מיליון שקל לעומת 684 מיליון שקל בתקופה המקבילה סכום המציג גידול של 18%. הכנסות הלוטו שהסתכמו ב-684 מיליון הן הסעיף היחיד בו מוצגת ירידה בהכנסות מפעל הפיס.

אריאלה לא מתקשרת לעוזי דיין

מפעל הפיס לא טרח כמובן לפרסם את סיכויי הזכייה האפסיים של כל מי שמהמר דרכו. לעומת זאת טרחו בפיס להאיר את עיני המתעניינים שבמחצית הראשונה של 2014 העביר הארגון סכום של כ-481 מיליון שקל למיזמים ברשויות המקומיות לעומת סכום של 467 מיליון במחצית הראשונה של 2013. הכסף כידוע מיועד לבניית כיתות, אולמות ספורט, מרכזים קהילתיים ושיפוצים.

מפעל הפיס מחזיק בסכום ענק של 3.9 מיליארד שקל המוגדר "כסף חונה". כסף חונה הוא כסף שמיועד להאצת בניית פרויקטים ברשויות המקומיות. בפיס מסבירים את סיפור הכסף החונה בכך שהם מקבלים מזומנים תמורת ההגרלות בעוד שהוצאת מרבית הכסף לפרויקטים לוקחת כשלוש שנים לערך. טבעי שבמשך הזמן נוצרו למפעל הפיס רווחי מימון בעוד שאולי עדיף היה שהכסף יחנה בקופת האוצר ויוחזר למפעל הפיס בהתאם לצרכיו. עניין שאינו אהוד על פקידי מפעל הפיס מאז ומתמיד. ב-2013 הרוויח הפיס רווחי מימון מהכסף החונה בסכום של 200 מיליון שקל תשואה של 7.5% שכמובן עדיף היה שהחשבת הכללית תרוויח סכום זה. ב-2014 התשואה ירדה והסתכמה ב-90 מיליון שקל עד עכשיו.

יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין אינו זקוק לטלפון מאריאלה שתודיע לו כי זכה בהגרלה. דיין זכה בהגרלה מיד עם מינויו ליו"ר. שכרו החודשי ברוטו של דיין, לא כולל הטבות הגיע ב-2013 לסכום של 51,973 שקלים עלות שכר חודשית. המנכ"ל לשעבר שאול סוטניק הרוויח ב-2013 78,190 שקל ברוטו. המנכ"ל הנוכחי, אלי דדון, משתכר כ-49,478 שקל עלות שכר חודשית. סמנכ"ל השיווק והפרסום, מנהל אגף זכיות והגרלות, מנהל אגף בקרה, הרוויחו כל אחד כ-49,000 שקל עלות חודשית. סכומים אלה אינם כוללים הטבות נלוות בהיקף נדיב שכמובן תורמות לשכר המכובד. יש גם השתלמויות בחו"ל, רכבים צמודים, קרבה לגורמים פוליטיים בעלי השפעה וכהנה בשפע. מי שמחלק כסף ציבורי לרשויות תמיד מחוזר פוליטית.

מפעל הפיס הוא מונופול הימורים בישראל. משרד האוצר שמטיף להגבלות שכר במגזר הציבורי היה צריך מזמן לרסן את שכר בכירי הפיס. אין סיבה שעוזי דיין שמקבל פנסיה מכובדת מהצבא כאלוף במיל. ישתכר 51,973 שקל נוספים כיו"ר הפיס שמוכר חלומות עם סיכויי זכיה כמעט אפסיים לציבור. קצת ריסון בשכר לא היה מזיק לבכירי מפעל הפיס. החשבת הכללית באוצר, מיכל עבדי-בויאג'ו, יכולה וצריכה לרסן את שכר בכירי הפיס בהקדם.

מתי אלפר, מרצה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה (מל"א).

  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully