וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייס 2 מיליון דולר ממשקיעים - בלי מוצר

איליה פוזין, פורבס

17.8.2014 / 14:28

כל מה שצריך זו מצגת בעלת חמש שקופיות משעשעות והרבה חוצפה ישראלית כדי להשיג שני מיליון דולר. הכירו את איתי אדם, היזם הישראלי שהצחיק את המשקיעים עד שפתחו את הכיס

הוא אולי נשמע מטורף, אבל לטירוף שלו יש שיטה. איתי אדם כבר השיג מימון נרחב וצוות מיומן כדי להמציא את הדבר הגדול הבא - עכשיו רק נותר לו למצוא רעיון.

לאתר פורבס ישראל

בפרק הבלתי נשכח של הסיטקום סיינפלד, מנהלי ה-NBC פוגשים את ג'רי לאחר בילוי במועדון לילה ומבקשים ממנו לעלות רעיון לסדרת טלוויזיה חדשה. ידידו ג'ורג' מחליט כי הוא יכול להיות כותב הסדרה ומעלה את הרעיון לצלם תוכנית על כלום, וזה עבד!

איתי אדם הוא יזם, מלא בחוצפה ישראלית ומעריץ של סדרת סיינפלד. אחרי 22 שנים בהם עבד בשיווק מקוון ומימון מיזמים רבים, אדם החליט ללכת בדרכיו של גיבור הסדרה האהובה ולגייס כספים לחברה שהקונספט שלה הוא שום דבר.

מצגת סטנד-אפ

לאחרונה סגר אדם עסקת גיוס כספים בסך 2 מיליון דולר עם חברת השקעות פרטית בעלת משרדים בלונדון, ברזיל וקולומביה. המצגת שלו ערכה 40 דקות וכללה חמש שקופיות בלבד - גבר אחד אמיץ במכנסי ג'ינס וחולצת טריקו, חמש שקופיות בסיסיות, 18 בדיחות ואף לא מוצר אחד. השקופית הראשונה שלו הייתה פשוט ציטוט הנלקח היישר מסיינפלד - 'זו הצגה על שום דבר'.

אז איך הוא עשה זאת? אדם הסביר כי מה שחשוב זה פילוסופיה, ניסיון, גיל ותשוקה. למעשה, הוא אפילו שכר תסריטאי מקצועי שיכתוב את סצנת הפרזנטציה הקומית, עליה הוא התאמן במשך שבוע. אדם רואה את העולם בצורה ברורה, הכל סב סביב הבידור ולכן סטנד-אפ = סטארט-אפ.

כמה ימים מאוחר יותר, הצדדים חתמו על מימון בסך 2 מיליון דולר, בלי מוצר רק על סמך אמונה חכמה ופשוטה למדי - 'אף אחד לא יודע מה הדבר הגדול הבא הולך להיות, זה הכל ספקולציות. המטרה שלי היא לבנות קבוצה של חמישה עד שישה אנשים, כולם ותיקים עם רקורד מוכח ומעל גיל 35 כדי לבנות את הדבר הגדול הבא, יהיה אשר יהיה' הסביר אדם.
'אם תשאל את רוב היזמים מיהו מודל החיקוי שלהם' ממשיך אדם, 'אני בטוח שרובם יענו כי מדובר בסטיב ג'ובס או ביל גייטס. אבל המודל לחיקוי שלי הוא בוב פרסונס, המייסד של GoDaddy, הוא הפך דומיין משעמם במיוחד לאחד מהשירותים הכי סקסיים באינטרנט. להשקיע 90% מהכסף שיש לך בבנק על פרסומת בת 30 שניות הוא מהלך 'אול אין' לגמרי. ולפעמים זו הדרך היחידה לחולל שינוי דרמטי - לטוב ולרע'.

ניסיון שווה יותר מנעורים

למרות שהחשיבה שלו היא הגיונית, רעיונותיו של אדם מנוגדים למגמת השוק - לרוב כיום נוהגים לשכור לעבודה אנשים צעירים ובמיוחד כשמדובר בסטרט-אפ. 'רוב חברות הסטרט-אפ שוכרות נערים בני 20 שמוכנים לעבוד יום ולילה' אומר אדם. 'אני לא מאמין בזה, אני מעדיף לשכור עובד בוגר, בעל ניסיון, שיעבוד 8 שעות ביום בלבד ויספיק יותר בזמן הזה מאשר שילד בן 20 חסר ניסיון, היה מספיק בשבוע'.

כדוגמא הוא מציין את האימהות החד הוריות שמגיעות לעבודה בדיוק ב-8 בבוקר, מכינות לעצמן כוס קפה ויושבות במשרד, מבלי לקום, עד 3 בצהריים כאשר הן צריכות ללכת לאסוף את ילידיהן. בשבע השעות האלו, הן מספיקות לעשות יותר מרוב העובדים האחרים, מהסיבה הפשוטה כי הן צריכות להיות יעילות יותר בזמן המוגבל שיש להן לעבוד. 'כאלו אנשים אני מחפש' אומר אדם.

שלב ראשון - צוות, אח"כ מוצר

כשמאחוריו קריירת שיווק רבת הישגים, אדם החליט שהוא לא יקים אף לא עמוד אינטרנט אחד, עד שיהיה לו מספיק כסף לבנות את הקבוצה הנכונה למחקר, בדיקה ומציאת 'מוצר הזהב'. כעת, שלמיזם שלו מימון נדיב, אדם אסף את הקבוצה הכי טובה שיכל - צוות מובחר של עובדים חרוצים, נלהבים ובעלי ניסיון רב, כי בסופו של דבר זה הכל תלוי בצוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חיפוש מממנים בכל המקומות הלא נכונים

אדם אסף תובנה מרכזית וחשובה במיוחד לאורך הדרך שעבר: להפסיק לחפש מימון איפה שכולם מחפשים. 'כולם מחפשים מימון באותם מקומות, הבנתי שעליי לחפש במקום אחר ולהיות ייחודי', אדם גייס את הכסף לפרויקט שלו מחברה פרטית בדרום אמריקה. לדברי אדם, בדרום אמריקה מסתובבים הרבה שטרות ירוקים כמו כן הצורך ברעיונות חדשים.

אינטרנט בידורי

אמנם החברה של אדם עדיין שרויה בעלטה, אבל אדם יודע דבר אחד בטוח - החברה והרעיון שבבסיסה יהיו משעשעים. אדם מאמין כי אם יש באפשרותך את היכולת לבדר, משמע אתה מספק שירות שיש אליו דרישה. אם המוצר לא משעשע אין לו תוקף מוצדק.

אדם מעלה נקודה נכונה, בימינו כל המוצרים החדשים מנסים לפשט את חיינו ולא להקשות עליהם. אם הצלחתם לבנות משהו שהופך חייהם של אנשים לקלים יותר (כמו פייסבוק או גוגל למשל) הצלחת לבדר את הקונים.

לאיתי אין עדיין רעיון, מוצר או קונספט אך יש לו צוות, כיוון וחזון ייחודי - וגם 2 מיליון דולר בכיס - וזה הרבה יותר ממה שיש לחברות סטרט-אפ אחרות להציע.

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully