וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה: תווי השי תקפים ל-5 שנים - גם במבצעים

מיכל רז-חיימוביץ'

7.9.2014 / 14:19

תוקף השוברים הוארך ורשתות המזון שמנפיקות את התווים, מגה ושופרסל, יכבדו 100% מערכם בסניפיהן. שופרסל cash יכובד ברשתות האופנה. ענף תווי השי מגלגל 3 מיליארד שקל בשנה

תלושים תלושי חג תלושי שי רב תו. צילום: יחצ, גלובס
תלושים תלושי חג תלושי שי רב תו/גלובס, צילום: יחצ

לאחר תלונות בלתי פוסקות של צרכנים במשך שנים, משנים השנה תווי הקנייה את פניהם ומאפשרים קנייה גמישה יותר. זאת בעקבות תיקון 36 לחוק הגנת הצרכן בעניין תווי השי - ענף המגלגל 3 מיליארד שקל בשנה.

כבר בחג הקרוב, ייהנו העובדים רבים שיקבלו את תווי השי כמתנת חג מתנאים משופרים במימוש התווים: תוקפם הוארך לחמש שנים ורשתות המזון שמנפיקות את התווים, מגה ושופרסל, יכבדו 100% מערכם בסניפיהן, כלומר לא עוד אבחנה בין תתי הרשתות בפורמטים המוזלים שכיבדו 90% מערך התו, אלא מימוש שווה ומלא בין אם מדובר בשופרסל דיל או בפורמט you של מגה.

לא אחת כתבנו במדור זה בדבר נקודות התורפה של תווי השי, בין היתר בשל היעדר היכולת לממש את התווים על מוצרים הנמכרים בהוזלה, בשל מימוש חלקי של שווי התו ובשל סייגים והגבלות שמתבררים לרוב בנקודות המכירה. כל אלה הפכו את המתנה הזו לפחות אטרקטיבית ולכזו שמתייבשת בארנק (או נחרבת בכביסה), עד שפג תוקפה.

תו הזהב cash של שופרסל: התו שופר משמעותית

לצד הבשורה בדבר הארכת תוקף התו והרחבת ערכו בסניפים, למקבלי תו הזהב המשודרג של שופרסל, תו הזהב cash, תהיה בשורה נוספת וחשובה - מעתה התו יכובד גם בקניית מוצרים שנמכרים במסגרת הנחות סוף עונה או מבצעים, בקניית מוצרי עודפים או פריטים מחנויות אאוטלט וללא הגבלת סכום הרכישה, וזאת ב-62 הרשתות שבהן תקף התו הזה.

אמנם בחלק קטן מהרשתות בגלגולו הקודם של התו ניתן היה להשתמש בתווי הקנייה גם בתקופת מבצעים (לדוגמה, גולף), אולם כעת לא נצטרך לחפש את הרשתות הצדיקות, משום שבכל הרשתות יכבדו את התו גם במבצעים. בין הרשתות המכבדות את התו: קסטרו, סטימצקי, צומת ספרים, טויס אר אס, פוקס, דלתא, מנגו ועוד. עם זאת, בשל השינוי בתנאים ביטלו את התקשרותן הרשתות אפרודיטה, בודי שופ, גלובוס מקס ואקססורייז, שמעתה לא יהיו כלולות.

ברב תו של מגה מימוש התו במבצעים תקף בסניפי מגה בלבד, כשברשת מדגישים כי תנאי המימוש ביתר הרשתות "נקבעים על ידן ולא ע"י מגה. מגה פועלת בהתאם לחוק".

האם השינוי בתנאי התו יגרום למעסיקים לרכוש תווי שי בערך נמוך יותר או שתהיה העדפה למתנות אחרות? גורם בענף מסביר כי עד כה, שלב שבו מעסיקים רבים כבר רכשו את התווים לא ניכרת ירידה בקניית תווי שי. "אנחנו רואים שמעסיקים שתכננו לעלות את שווי המתנה השנה לא עשו זאת אולם מנגד אין קיצוצים - היקפי הקנייה דומים לאלו שבשנים קודמות".

  • עוד באותו נושא:
  • תווי שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully