וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב עברה למשכנה החדש

8.9.2014 / 9:40

הבוקר נפתח המסחר במשכן החדש של הבורסה ברחוב אחוזת בית 2 בתל אביב, במעמד שר האוצר יאיר לפיד, ראשי הבורסה וחברות ציבוריות

בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014. דרור עינב
בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014/דרור עינב

הבורסה בתל אביב עברה דירה באופן רשמי: הבוקר (ב') נפתח המסחר במשכן החדש של הבורסה ברחוב אחוזת בית 2 בתל אביב, במעמד שר האוצר יאיר לפיד, ראשי הבורסה וחברות ציבוריות.

בכך עוזבת הבורסה לני"ע את משכנה המיתולוגי ברחוב אחד העם 54 בת"א, בו התנהל המסחר מאז שנות ה-80 המוקדמות. כעת, כאמור, זוכה הבורסה לבניין חדיש בעלות של מאות מיליוני שקלים.

יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר ציין בטקס חניכת משכן הבורסה החדש כי "חנוכת הבית היום היא שינוי מבנה, אבל השינוי היותר חשוב שאנו מובילים הוא שינוי מבני. אני משוכנע שההנהגה החדשה של הבורסה תצעיד את הבורסה הישראלית קדימה, בדומה לבורסות מתקדמות אחרות בעולם.

"השינוי המבני הזה נדרש בעת הזו במיוחד על רקע הסיכונים הגלומים בהשקעה בני"ע, האטה כלכלית, נזילות נמוכה, סביבת ריבית נמוכה שגורמת, בין השאר, לזרימה לא פרופורציונלית של הרבה כסף זול במיוחד לשוק האג"ח. אני מאחל לבורסה, לחבריה ולעובדיה הצלחה גדולה. הצלחתכם היא הצלחת כולנו לטובת המשקיעים והמשק הכלכלי".

שמואל האוזר. צלם: תמר מצפי, גלובס
"השינוי המבני הזה נדרש בעת הזו במיוחד על רקע הסיכונים הגלומים בהשקעה בני"ע. שמואל האוזר/גלובס, צלם: תמר מצפי

האוזר התייחס גם למשבר בבורסה על רקע מחזורי המסחר הנמוכים יחסית ואמר: "לצערנו, בעת הזו, כספי הפנסיה של מר וגברת ישראלי מתועלים היום למימון רכישת נדל"ן במנהטן וניו-ג'רסי ולא למימון השקעות תומכות צמיחה בישראל. הסיכוי למילוי תפקידה של הבורסה כמחוללת צמיחה הוא קיומו של שוק הון רלבנטי ושל בורסה מפותחת שמעודדת מכשירים אשר באמצעותם ניתן יהיה לגייס הון גם לפרויקטים של תשתית, בינוי ופיתוח. הבורסה בת"א יכולה וצריכה להציע תשתית למכשירים פיננסים שיאפשרו גם השקעות בפיתוח תשתית של כבישים, רכבות, עסקים קטנים ובינוניים, דיור בר-השגה ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לפיד: אם ישראל הייתה מניה, הייתי קונה אותה

לפיד, שנכח כאמור גם הוא בטקס, טען כי כלכלת ישראל זקוקה כעת לצמיחה: "מה שאנחנו צריכים עכשיו, אחרי 50 יום של לחימה, זו צמיחה. עכשיו זה הזמן שבו אנחנו צריכים כלכלה יציבה וחזקה, וגם כלכלה יצירתית ואופטימית שמאמינה בעצמה. אתם יודעים יותר מרוב האנשים – אולי יותר מכולם – שהמסחר הוא לא טכני. הוא מושפע מבני אדם. מגורלם, ממצב רוחם, מהדרך שבה הם מבינים את המציאות. כלכלה היא גם פסיכולוגיה, ואם נאמין בעצמנו, גם אחרים יאמינו בנו".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"לא נעלה מיסים על האזרחים, או על חברות". יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

לפיד חזר על הבטחתו לא להעלות מסים בשנת 2015 ואמר: "בימים הקרובים אנו עומדים להגיש את תקציב 2015. התקציב הזה מכוונן כולו למנועי צמיחה. ליצירת מקומות עבודה בפריון גבוה והרחבת ההשתתפות במעגל העבודה של אוכלוסיות נוספות, בדגש על החרדים והערבים. לעידוד המדען הראשי והזנקת תרבות הסטרט-אפים דרך חוק האנג'לים. זה תקציב שיש בו פרקים נכבדים לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, לחיזוק התעשייה והייצוא, הורדת יוקר המחייה והמלחמה בעוני. במקביל לתוכניות הללו, אם אנחנו רוצים להמשיך ולעודד צמיחה, אנחנו לא יכולים ולא צריכים לעלות עכשיו מיסים, כשאני אומר לא נעלה מיסים זה גם לא נעלה מיסים על חברות או על שוק ההון. כי אנחנו צריכים עכשיו לעשות פעולות שיתרמו לצמיחה במשק ולא יגרמו לעצירה.

"לא נעלה מיסים על האזרחים, או על חברות, כי אי אפשר בכל פעם שיש לנו בעיה לרכב על גבם של תושבי ישראל ולהכניס להם יד לכיס. הם לא פרות חולבות, ומגיע להם מאתנו יותר. אנחנו צריכים לייצר להם עוד הכנסה פנויה, ומעבר לכך להחזיר להם את האמון בכך שבישראל מתקיים משחק הוגן שבו בתמורה לעבודה קשה ולמיסים שלו האזרח מקבל חינוך לילדיו ובריאות להוריו והכנסה פנויה לעצמו".

ברוח חנוכת בניין הבורסה החדש אמר לפיד: "שימו לב לתקציב הזה. אם ישראל היתה מניה, הייתי קונה אותה היום, לפני שהיא עולה. השקל נחלש סוף סוף, מה שיועיל לייצוא, השווקים העיקריים שלנו, אירופה וארה"ב, מתחילים להתאושש, הנס הישראלי – שמבוסס על דור אחרי דור של חדשנות ויצירתיות – נמצא באחד משיאיו. אחרי תקופה לא פשוטה, שוב יש תקווה לתקווה.

"תקווה מייצרת אווירה של התפתחות, של שינוי, של עתיד. וכלכלה היא לא רק טבלאות אקסל ומספרים. כלכלה היא גם מצב רוח - אם האזרחים מרגישים שיש להם גב כלכלי הם מוכנים להשקיע, מוכנים להוציא כסף ובכך לעודד את הצמיחה. גם לכם יש תפקיד בזה, אם תעשו הכל על מנת למשוך חברות טובות לבורסה וליצור אפשרויות השקעה אטרקטיביות למשקיעים, אין גבול למה שנוכל לעשות ביחד בשנה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully