וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו: אחד הישראלים הבכירים בתעשיית ההיי-טק העולמית

רועי גולדנברג

27.9.2014 / 14:43

התפקיד המוגדר של גיא שחורי הוא ניהול מיזמים אסטרטגיים וחדשנות ב-eBay העולמית ובחברות הבת שלה: "אחד המנטורים אמר לי: 'תוודא שאתה עושה טעויות טובות יותר כל יום מחדש'"

גיא שחורי. צילום: דן קינן, גלובס
גיא שחורי/גלובס, צילום: דן קינן

בגיל 30, גיא שחורי לוחש על אוזנו של מנכ"ל איביי (eBay) העולמית, ששוויה הוא יותר מ-65 מיליארד דולר. הוא מוביל את החדשנות בענקית הקמעונאות המקוונת, ונחשב לאחד הישראלים הבכירים בתעשיית ההיי-טק העולמית.

אף שעברו 21 שנה מאז שעזב את ישראל עם משפחתו, הוא מתקשה להתנתק. מאז שעזב את הבית בכפר שמריהו, שסבו היה ממקימי היישוב, הוא עדיין חי כמעט כמו ישראלי ומגיע ארצה חמש פעמים בשנה.

באופן אירוני, את עולם המסחר המקוון - זה שפועם בלבו בשנים האחרונות מאז שסיים את לימודי התואר ביחסים בינלאומיים וכלכלה בסטנפורד, כולל תוכנית נפרדת שעשה על כלכלת אירופה באוקספורד - הכיר דווקא מאביו.

העזיבה בגיל 9 את ישראל הייתה בעקבות רילוקיישן של אביו, שהקים בקנדה חברה בימיו המוקדמים של המסחר המקוון באינטרנט. מקנדה, הוא עבר לארה"ב. הוריו כבר חזרו מאז לבית בכפר שמריהו והוא עדיין במצב של On-Off עם ישראל.

"כל שינוי שילד צעיר עובר יכול להיות מרתיע", הוא אומר על השנים מחוץ לישראל. "זו דרך לא ידועה. התרגלת לסגנון חיים, לחברים, לשכונה שבה גדלת. זה אינסטינקט טבעי לפחד. לא הייתי בטוח איך זה יהיה, אז דיברתי עם ההורים שלי ושאלתי הרבה שאלות כדי להבין. אני לא חושב שהגדרנו אם נחזור אי-פעם".

נטוורקינג בסטנפורד

שחורי לא פוסל חזרה לארץ, אבל לא עכשיו. "אני חושב לחזור לישראל ולגור פה. אני אוהב את ישראל ויש לי קשר חזק למדינה. בטווח הרחוק, כשאני חושב איפה אני רוצה לגדל את הילדים שלי, זה בישראל".

אפשר להניח שהיכולת של שחורי להתברג במעלה הפירמידה של איביי בגיל צעיר כל-כך, קשורה לנטוורקינג שיצר כבוגר סטנפורד, לכישרון, לחן האישי ולעוד תכונות אישיות שמאפיינות את מי שפגש את הבחור הצעיר והמזוקן. אבל שחורי דווקא מצביע על הגנים הישראליים כמקדם הצלחה מבחינתו, במיוחד בתפקיד שהוא ממלא באיביי.

"בקריירה שלי באיביי ובעסקים בכלל, תמיד פעלתי כיזם בתוך חברה גדולה. התרבות היזמית הזו היא משהו שטבוע בי כישראלי, והיא עזרה לי לבנות דברים בתאגיד גלובלי. היכולת של לקיחת סיכונים זה משהו מאוד ישראלי, לאתגר כל דבר בדרך מאוד ממוקדת. אתה אף פעם לא מניח שמשהו שנעשה בדרך מסוימת - זו הדרך הכי טובה ללקוחות ולעסקים, אלא תמיד מחפש מעבר. אחת הסיבות שהגעתי לעמדה שבה אני נמצא היא ה-DNA הישראלי".

שחורי מספר, כי אחד הדברים שהדריכו אותו בקריירה שלו, ושהוא משייך לישראליות שבו ובסביבתו, הוא שאילת שאלות קשות והיעדר הפחד מכישלון. "אחד המנטורים אמר לי: 'תוודא שאתה עושה טעויות טובות יותר כל יום מחדש'. לטעות זו ברירת מחדל. ככל שאתה דוחף קדימה ולומד דברים חדשים, אתה משתפר. לא צריך לפחד מלעשות טעויות אלא ללמוד מהן".

התפקיד המוגדר של שחורי הוא ניהול מיזמים אסטרטגיים וחדשנות באיביי העולמית. במסגרת התפקיד הוא צריך כל הזמן לחפש אחר דברים חדשים, לבנות יחידות וחטיבות בתוך איביי ולפתח ולמצוא מוצרים ופלטפורמות חדשים.

אחד המהלכים המשמעותיים שעשה בשנה האחרונה הוא פתיחת PayPal BluePrint Program, שמטרתה לספק לסטארט-אפים צעירים מכל העולם גישה למומחים של החברה בתחום התשלומים, לתת חבילת VIP שפותרת אותם מעמלות על תשלומים, ועוד. החיבור של פייפאל לסטארט-אפים הוליד, בין היתר, האקתון (תחרות מפתחים בסשן של 24/48 שעות רצופות) עולמי של פיתוח אפליקציות בהשראת ענקית התשלומים המקוונים.

שחורי לקח חלק בהאקתון האחרון, בפברואר השנה בתל-אביב, שם השיק פרויקט אישי של תוכנית יזמות לצעירים. "התוכנית הושקה רק בישראל, והרעיון הוא לקדם צעירים עם תשוקה לטכנולוגיה", מספר שחורי. "יש בתוכנית כעשרה צעירים ואני מביא להם מומחים מסטארט-אפים ישראליים, מחברות גדולות ומהאקדמיה. זה פרויקט אישי, אבל איביי ופייפאל מאוד תומכות. חבל שלא יכולתי להשתתף בתוכנית כזו כשהייתי צעיר".

גיא שחורי

גיל: 30

מצב משפחתי: בזוגיות

מגורים: סן פרנסיסקו. מחזיק גם בית בת"א

כמה שנים בחו"ל: 21

תחנות מרכזיות בקריירה: מתמחה ב-IXI Mobile וב-IBI, אחראי שיווק מוצרים וחדשנות באינטרנט באיביי ומנהל מחלקת מוצר ב-RedLaser (השייכת לאיביי)

מהי לדעתך הסיבה המרכזית להצלחתך בחו"ל?

"הדבר הראשון שעזר לי לייצר אימפקט גלובלי זה הרוח היזמית. לחפש איך מחדשים, איך משנים את הקיים, תוך לקיחת סיכונים. אלה דברים שנמצאים בגנים הישראליים שלי. במקביל, היו לי מנטורים שליוו אותי, זיהו שיש לי הרבה תשוקה, שאני עובד קשה ותמכו בי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully