וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרצת המניות: כתב האישום נגד אי.די.בי לא יימחק

חן מענית

13.10.2014 / 11:16

השופט חאלד כבוב מחכה שיתבררו העובדות הרלוונטיות שיקשרו, אם בכלל, בין מעשיו של הבעלים לשעבר נוחי דנקנר לבין החברה

שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, דחה אתמול (א') את בקשת חברת אי.די.בי אחזקות לבטל את כתב האישום שהוגש כנגדה במסגרת תיק הרצת מניות החברה שבוצעה לכאורה ב-2012 על ידי יו"ר קונצרן אי.די.בי דאז נוחי דנקנר ומנהל ההשקעות, איתי שטרום.

הנימוק המרכזי של השופט לדחיית בקשת הביטול של החברה היה שמדובר בשלב מוקדם מדי של המשפט מכדי לקבל הכרעה בסוגייה זו. "אין הצדקה עניינית ומהותית להכרעה בסוגיה זו של אחריות התאגיד עוד בטרם יתבררו העובדות הרלוונטיות שבית המשפט יוכל לבסס את קביעותיו עליהן ולמתוח קו בין מעשיו של האורגן לבין אחריותו הפלילית של התאגיד, אם בכלל ראוי למתוח קו שכזה", כתב כבוב בהחלטתו.

לדבריו, טרם התבררה אחריותו של האורגן עצמו (דנקנר), טרם הוכרעו כל הסוגיות העובדתיות השנויות במחלוקת, טרם ניתנה תגובה מפורטת של החברה עצמה לכתב האישום כך שבית המשפט לא יוכל להכריע בסוגיית הביטול/השארת כתב האישום נגד החברה על כנו. עם זאת, ציין השופט כי לאי.די.בי, המיוצגת בידי עו"ד משה ישראל, שמורה הזכות לשוב ולהעלות את טענותיה ואת בקשתה לביטול כתב האישום לאחר שבית המשפט ישמע את הראיות בתיק.

‏פרשת הרצת המניות לכאורה בחברת אי.די.בי אחזקות על-ידי נוחי דנקנר ואיתי שטרום התפוצצה בקול גדול בינואר 2014. יממה אחרי שאיבד את השליטה בקונצרן אי.די.בי, זימנה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את דנקנר לשימוע לפני העמדה לדין בפרשת הרצת המניות, במסגרתה הוא יואשם כי פעל עם שטרום באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות. זאת, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת הנפקת מניות שביצעה החברה. בפברואר 2012.

גם נגד שטרום, המחזיק בחברת השקעות המנהלת תיקי לקוחות עבור האלפיון העליון, וכאמור גם נגד חברת אי.די.בי הוגשו כתבי אישום בפרשה. החשוד השלישי בפרשה, עדי שלג, חתם עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה, במסגרתו הסכים להעיד נגד שטרום ודנקנר.

העבירות המיוחסות לדנקנר הן תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור; לשטרום מיוחסות עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח, עבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירה של הדחה בחקירה.

החשדות המיוחסים לחברת אי.די.בי הם עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון.

במרכז הפרשה עמדה הנפקת אי.די.בי אחזקות, שבה גייסה החברה 321 מיליון שקל ב-23 בפברואר 2012. מחקירת רשות ני"ע עלה חשד כי בעל השליטה בחברה דאז, דנקנר, הפעיל את שטרום, שבתורו הפעיל את שלג, כדי שיפעלו להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי. זאת, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה.

לפי החשד, שטרום, באמצעות חברת ISP שבבעלותו, ותוך הפעלת שלג, פעל כך שהם רכשו את מניות אי.די.בי במהלך המסחר, ולאחר מכן מכרו אותן לגורמים שונים, המקורבים לדנקנר, במחירים נמוכים ממחירי הרכישה; במקביל, הם המשיכו לרכוש את המניות במסחר בשערים גבוהים יותר.
מהחקירה עלה עוד כי דנקנר פעל להשגת מימון עבור ISP.

לפי הממצאים, דאג דנקנר שמקורביו ירכשו מ-ISP את מניות אי.די.בי, וכן העביר לשטרום סכומי כסף מכיסו לכסות את הפסדיו ממכירת המניות.

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully