וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה במגמה מעורבת; מניית טבע עלתה ב-2.9%

שירות גלובס

16.10.2014 / 22:09

שפל של יותר מ-14 שנים בתביעות האבטלה השבועיות. קפיצה של 1% בתפוקה התעשייתית בספטמבר. פרוטליקס זינקה על רקע בהלת האבולה

סוחרים בבורסה בוול סטריט בניו יורק, אוגוסט 2014. AP
סוחרים בבורסה בוול סטריט בניו יורק, אוגוסט 2014/AP

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת היום (חמישי) לאחר שבפתיחת המסחר ירדו בכ-1% בהמשך לירידות שנרשמו אמש. יום המסחר היה תנודתי ובמהלכו עברו המדדים לעליות. זאת, על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים יחסית לפני ואחרי הפתיחה.

נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר כי רכישות האג"ח יכולות להימשך מעבר לחודש אוקטובר או נובמבר. ההחלטה צריכה להתקבל בהתאם למשתנים הכלכליים ו"אי אפשר להתעלם מצניחת התשואות בשוק האג"ח וממה שקורה באירופה".

המשקיעים ממשיכים להיות מודאגים מהמצב באירופה וההשלכות על הצמיחה הגלובלית. משבר החוב באירופה מרים ראש: הנפקת אג"ח צולעת של ממשלת ספרד היום החריפה את הירידות בשוקי המניות באירופה. התשואות על אגרות החוב הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים עולות היום בשיעור החד ביותר מאז יוני 2013 לאחר שספרד גייסה 3.2 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח - מתחת לרף העליון של 3.5 מיליארד אירו. הביקושים החלשים לאג"ח של ספרד מקפיצות את התשואות ל-10 שנים ל-2.3% לעומת 2.11% אתמול.

בתחום המאקרו, ב-15:30 פורסמו נתוני התביעות השבועיות הראשוניות לדמי אבטלה, שעמדו על 264 אלף לעומת צפי לכ-290 אלף. מדובר על שפל של יותר מ-14 שנים. התביעות המתמשכות עמדו על כ-2.39 מיליון לעומת צפי לכ-2.38 מיליון.

ב-16:15 פורסמו נתוני התפוקה התעשייתית וניצולת הייצור. התפוקה התעשייתית של ארה"ב גדלה ב-1% בספטמבר, לעומת צפי לעלייה של 0.4%, וניצולת הייצור עמדה על 79.3% לעומת צפי ל-79%.

"קשה לומר מתי תסתיים הנפילה", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט ב- Raymond James Financial. "אנחנו עוקבים מקרוב אחר הוצאת הכספים משוקי המניות והתמונה מאוד מטרידה".

חברות מובילות בוול סטריט ממשיכות לפרסם דוחות כספיים. גולדמן זאקס דיווח לפני הפתיחה על הכנסות של 8.39 מיליארד דולר ברבעון האחרון ורווח של 4.57 דולר למניה. אנליסטים ציפו להכנסות של כ-7.85 מיליארד דולר ורווח של כ-3.3 דולר למניה. מניית נטפליקס קרסה לאחר שהחברה דיווחה אמש על מספר מנויים נמוך מהצפוי: החברה הוסיפה 3.02 מיליון מנויים לבסיס הלקוחות שלה ברבעון השלישי, בעוד אנליסטים ציפו ל-3.69 מיליון.

עדיין בסקטור הטכנולוגיה, eBay ריכזה עניין לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלה אמש, כאשר הרווח הרבעוני ירד ל-673 מיליון דולר מ-837 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד.

אפל הכריזה הערב על האייפד אייר 2, טאבלט דק יותר ב-18% מקודמו - עובי של 6.1 מ"מ ובצבע זהב. טאבלט נוסף עליו הכריזה אפל הוא האייפד מיני 3 המגיע עם מסך קטן יותר בגודל 7.9 אינץ', מצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל ומנגנון זיהוי טביעת אצבע. מחירו של האייפד אייר 2 יעמוד על 500 דולר לגרסת ה-WiFi ודגם האייפד מיני 3 יימכר ב-400 דולר.

בסקטור התרופות בלטה טבע, שהדיון בבית המשפט העליון בנוגע לקופקסון שלה החל אתמול והשופטים נשמעים חלוקים בדעתם. המניה מחקה אתמול ירידה של יותר מ-3% וסיימה בעלייה של כ-0.5% תוך ריכוז מחזור גבוה מהממוצע.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully