וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמר: מזכר הבנות למכירת גז ללקוחות במצרים

הדי כהן

19.10.2014 / 9:23

אספקת הגז תהיה על בסיס אספקה מזדמנת של כמויות גז עודפות שיעמדו לרשות שותפי תמר לאחר קיום צורכי המשק הישראלי. השותפות יתחייבו למינימום 5 מיליון מטר מעוקב ל-3 שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוב העסקאות מסוג זה מחיר הגז נמוך יותר מאחר שלקונה אין ביטחון שיקבל את הגז שהוא צריך. קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שותפות קידוח "תמר" חתמו לפני מספר ימים על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת 2.5 BCM של גז טבעי בשנה ללקוחות תעשייתיים לא ממשלתיים במצרים (באמצעות הרוכשת (Dolphinus Holdings), גז אשר יוזרם למצרים דרך צינור של EMG, הצינור שבאמצעותו עבר גז לישראל ממצרים בעבר.

ההסכם בין שותפות "תמר" לחברות במצרים כולל סעיף interruptible - כלומר מפעלי התעשייה במצרים ייחשבו ללקוחות נתיקים אשר חתומים על חוזה לגז טבעי בשירות בלתי רציף המאפשר לספק לקטוע את אספקת הגז בהתראה קצרה.

ברוב העסקאות מסוג זה מחיר הגז נמוך יותר מאחר שלקונה אין ביטחון שיקבל את הגז שהוא צריך. עם זאת, לפי דיווח השותפות לבורסה, "מחיר הגז שנקבע במכתב הכוונות דומה למחירים שנקבעו בהסכמים אחרים ליצוא גז מישראל".

העובדה שהלקוחות במצרים הסכימו לחתום על סעיפי אינטרפטבל מעידה על מצוקת הגז במצרים. עם זאת, מתחייבת שותפות תמר לספק מינימום של 5 BCM לתקופה של 3 שנים.

עובדה מעניינת נוספת, היא כי מחיר הגז במזכר ההבנות צמוד למחיר הנפט מסוג Brent אשר מאז מאי האחרון (אז חתמה השותפות על מזכר ההבנות הראשון עם חברת יוניסיון פנוסה), ירד מחירו בכ-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully