וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד "עולים לברלין" סוגר את העמוד - וחוזר לארץ

שירות גלובס

24.10.2014 / 7:30

נאור נרקיס, שייסד את עמוד הפייסבוק שהצית את המהלך המחאתי האחרון שלא כל-כך הצליח להתרומם, "רוצה קצת שקט, נתראה בישראל"

האם זה המסמר האחרון בארון הקבורה של "מחאת ברלין" או "מחאת המילקי", המחאה הצרכנית המחודשת שהיתה או לא היתה? נאור נרקיס, יוזם המחאה ומייסד עמוד "עולים לברלין", מקפל את שלטי המחאה אם תרצו, סוגר את העמוד - וחוזר לישראל.

נרקיס כתב הלילה בעמוד הפייסבוק שהצית את המהלך המחאתי האחרון שלא כל-כך הצליח להתרומם, כי "החלטתי שאני זקוק לתקופת שקט קצרה... במהלך החודש הקרוב אחזור לישראל... אינני מעוניין בפיזור הבטחות או להתיימר שיש ביכולתי להביא ל'שינוי', מאד יכול להיות שאין לי וכרגע אני בעיקר צריך ורוצה לנוח, אבל יש לי תקווה שכולנו ביחד כחברה נוכל. אבל צריך לבחור להיות חברה ולא רק פרטים. צריך לבחור לדבר ולא לשתוק".

לדבריו, "לא פתחתי את העמוד בשביל פרסום ולמעשה ויתרתי כאן על האלמוניות שלי ברגע שנחשפתי, כמעט בלית ברירה. אך לא מדובר רק בי, מדובר בסיפור של המדינה שלנו. איך שאני רואה את זה, לכל מי שישראל חשובה לו, קיימות שתי אפשרויות. לעבור לחו"ל, או לשנות אותה".

נרקיס כותב, כי "החוויה שעברתי כאן מאד השפיעה עליי... במהלך 30 הימים האחרונים העמוד הזה השמיע את הקול של הרבה מאד ישראלים. האנונימיות שאפיינה את מרבית ימי קיומו איפשרה לי להיות הקול של רבים. היא איפשרה להציף את כל הבעיות שלא התקשורת ולא הפוליטיקאים רצו לדבר עליהן בשלוש השנים האחרונות.

"העמוד הזה הוכיח, שאם רוצים מספיק לשנות משהו, מספיק זוג עיניים פקוחות לרווחה ולהגיד בקול רם את מה שאתה חושב. שאפשר לעשות הכל. לפנות לקנצלרית גרמניה, להרעיד את ממשלת ישראל, להישלח לממשלת ספרד, לחצות יבשות, להשוות, לבדוק, לטעון, להתווכח, לכעוס, לכאוב. ושהאוייב הגדול ביותר שלנו הוא אדישות יוצאת דופן כלפי המציאות שבחוץ, שהיא למעשה הקבלה המוחלטת של 'ככה זה וזהו', שאי אפשר, שניצחו אותנו...והכי חשוב, נתראה, בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully