וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעזוב עבודה בלי לשרוף גשרים?

שירות התעסוקה

26.10.2014 / 8:34

החלטתם לעזוב את מקום עבודתכם? החלטה חשובה וגם אותה כדאי לעשות בצורה נכונה. עשה ואל תעשה בעת המעבר

מפוטר. ShutterStock
מפוטר/ShutterStock

סיטואציה: נניח שאתם עובדים כבר מספר שנים באותו מקום עבודה ומרגישים שפשוט מיציתם. לא משנה מהי הסיבה- אולי אתם רוצים לשפר תנאים ושכר וזה לא מתאפשר לכם במקום העבודה הנוכחי, אולי אתם חולמים על קידום מקצועי ואצלכם אין לאן להתקדם וגם לא יהיה בקרוב, אולי עברתם דירה והמרחק ממקום העבודה גדל והנסיעות הלוך ושוב מכבידות עליכם ואולי הסביבה החברתית השתנתה ואתם כבר לא מרגישים בנוח. יש אינספור סיבות לעזיבת עבודה, אבל בשורה התחתונה?החלטתם! אתם מרגישים שעכשיו זה הזמן הנכון לעשות זאת.

אז מה עושים?

טוב אז גישת ה…- "זה לא את/ה, זה אני" עשויה אולי להיות יעילה בתחומים אחרים בחיים, אבל ברור לכם שבכל הקשור לעבודה, סיום הקשר עם המעסיק שלכם הוא תהליך קצת יותר מורכב מזה…

ולא רק שזה מורכב, אתם חייבים לבצע את המהלך בצורה חכמה, כזו שתאפשר לכם סיום יפה של הדרך שלכם באותה החברה מבלי לשרוף גשרים, כי.. אל תשכחו שבמשך שנים קדימה במהלך הקריירה שלכם תצטרכו לספק ממליצים ממקום העבודה הזה למקומות עבודה חדשים, אז כדאי מאוד להתנהל באופן כזה שבאמת יהיו לכם לפחות 1-3 כאלה.

אז איך עוזבים עבודה כמו שצריך? הנה לכם מספר הנחיות שחשוב לזכור:

לא כדאי: לא כדאי לעשות שום מהלך לפני שיש לכם הצעת עבודה מסודרת ביד ממקום עבודה אחר! והנה ההסבר: אלא אם כן יש לכם סיבה באמת טובה לעזיבה לפני שהתחלתם לחפש עבודה אחרת (ומה זו סיבה טובה, זה כבר עניין למאמר אחר), עדיף לכם לחפש עבודה תוך כדי עבודה ברוגע ובלי לחץ של זמן ואי וודאות כלכלית. וגם לאחר שמצאתם, התאפקו! חכו עד לשלב הסופי בהחלט, קבלו הסכם עבודה מסודר, וודאו שקראתם את כל האותיות הקטנות ושהכל סגור ומוסכם עם המעסיק החדש שלכם ואז- ורק אז (!) הודיעו על עזיבה במקום העבודה הנוכחי.

כדאי: לפני ביצוע המהלך, אתרו את הסכם העבודה שחתמתם עליו עוד לפני תחילת העבודה במקום הנוכחי, בדקו מהי תקופה ההודעה המוקדמת שאתם חתומים עליה.

כדאי: הודיעו על העזיבה בדיפלומטיות. למה הכוונה? טוב, אז ברור לכם שממש לא כדאי להכריז על עזיבה כשאתם במסדרון, בעיצומו של ויכוח עם המנהל שלכם וגם לא כשיש עוד כמה אוזניים סקרניות בסביבה. לא… עזיבה זה נושא רגיש ועל כן יש לבצע את המהלך בצורה מסודרת: שאלו את המנהל הישיר שלכם מתי יוכל להתפנות לשיחה אתכם ואם יש צורך בכך תאמו איתו מראש יום ושעה מדויקים. תכננו היטב את תוכן השיחה כדי להעביר את המסר בדרך הטובה ביותר.

לא כדאי: להעלות תלונות או להטיח האשמות ישנות. כבר החלטתם לעזוב, נכון? אז מה יעזור להעלות עכשיו את כל העלבונות הישנים, מקרים שבהם נפגעתם, הערות עוקצניות…? זה לא הזמן "לסגור חשבון" או לשמוח לאיד. בינינו, לא יצא לכם שום טוב מזה, פרט אולי לתחושה טובה שתחזיק בדיוק 5 דקות כי תפרקו את כל מה שעל לבכם. מעבר לכך ולטווח הארוך זו לא הגישה הנכונה. אז שמרו על גישה עניינית ומאופקת!

כדאי: הכינו מראש מכתב התפטרות קצר ופורמלי. אין צורך לפרט בו סיבות לעזיבה, רק: שם, תפקיד וההחלטה לסיים את העבודה, לרבות תאריך יעד. סיימו ב"תודה על שקיבלתי את ההזדמנות לעבודה בחברה…". דיפלוטיות, כבר אמרנו?

כדאי: לסיים יפה! ישנן הרבה דרכים לסיים תפקיד כמו שצריך: לסייע בתהליך הגיוס של העובד המחליף, לבנות תוכנית חפיפה מסודרת, לסגור קצוות פתוחים, לעשות סדר במשרד ובחומר העבודה כדי שהכל יהיה שמור באופן מסודר ונגיש לבאים אחריכם… ועוד דבר: אל תשכחו להשאיר פרטי התקשרות והיו מוכנים לתת תמיכה טלפונית, פתרון, או עצה בתקופת הביניים (לא לנצח, אל דאגה! רק במשך שבועות ספורים לאחר סיום העבודה).

ו...כדאי מאוד: גם אם כבר מצאתם עבודה חדשה, מתישהו בעתיד תחפשו שוב… ולכן, לא לשכוח לקבל המלצות כתובות ממספר מנהלים וגם את אישורם לשמש ממליצים שלכם בעתיד, לכשתזדקקו להם. קחו פרטי התקשרות- מספר טלפון נייד אישי, כתובת מייל אישית או בקשו מהם חברות ברשתות חברתיות. חשוב להכות על הברזל בעודו חם ולשריין ממליצים עתידיים כבר מעכשיו.

מתוך הבלוג של שירות התעסוקה

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully