וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית על 0.25%

עדי בן ישראל

27.10.2014 / 16:12

אנליסטים בשוק ההון ציפו כי בנק ישראל יפחית את הריבית ל-0.1%-0.15% וכמו כן שהבנק ירמוז על כוונתו להשיק תוכנית הקלה כמותית הבורסה בת"א מגיבה בירידות . בנק ישראל רומז: ייתכן שהכלכלה הגיעה לנקודת מפנה

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

בנק ישראל הודיע היום (ב') על הותרת הריבית במשק לחודש נובמבר על כנה ברמה של 0.25%.

"הוועדה המוניטרית סבורה שהשפעות הפחתות הריבית האחרונות, לרמה של 0.25%, טרם באו לידי ביטוי מלא בפעילות ובאינפלציה, והחליטה להותיר החודש את הריבית ללא שינוי", נכתב בהודעת הריבית. "בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו, ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים, על מנת להשיג את מטרותיו.

"סביבת האינפלציה המשיכה לרדת החודש. לפי האינדיקטורים שנוספו הפעילות ברבעון השלישי האטה ואולי אף ירדה, בעיקר בשל מבצע 'צוק איתן'. לאור הפחתות הריבית והתחזקות הדולר בעולם, השקל נחלש החודש ב-2.8% במונחי השער האפקטיבי. המשך הפיחות יתמוך בהתאוששות היצוא ובהחזרת האינפלציה אל תוך היעד".

אנליסטים בשוק ההון ציפו כי בנק ישראל יפחית את הריבית ל-0.1%-0.15% וכמו כן שהבנק ירמוז על כוונתו להשיק תוכנית הקלה כמותית.

בהודעת הריבית סיפק בנק ישראל רמז לכך שהכלכלה הגיעה אולי לנקודת מפנה ומכאן הצמיחה תתחזק: "במדדי האמון לא חלה הרעה משמעותית למרות מבצע 'צוק איתן', ובמדד מנהלי הרכש נרשם שיפור".

"למרות הציפיות בשוק ההון להורדת ריבית, בחר בנק ישראל להמתין עם הורדה נוספת בריבית", אמר אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי. "למרות החולשה במשק, כלי הריבית כבר לא אפקטיבי והשפעתו על המשק אינה ניכרת, על בנק ישראל לחשוב על דרכים נוספות על מנת לתמוך מוניטארית בכלכלה וייתכן כי נראה הרחבות כמותיות בחודשים הקרובים".

"ברמת הריבית הנוכחית, האפקטיביות בהפחתת ריבית נוספת לא אפקטיבית והיא אף עלולה לגרום לנזק שעולה על התועלת", אמר בתגובה צח ברקי, סמנכ"ל אגף מידע, כלכלה ומחקר בקבוצת דן אנד ברדסטריט. "במקרה הזה החלטת הנגידה לא להחליט ולהשאיר את הריבית על כנה, הייתה ההחלטה הנכונה. צריך להילחם בהאטה בצמיחה בדרכים נוספות ולא רק על ידי הפחתות ריבית. אם לא ינקטו בצעדים משלימים, הצמיחה בתוצר תמשיך להיות נמוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully