וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת בפתח? 3 סיבות לנפילה של כ-30% בוול סטריט

קובי ישעיהו

28.10.2014 / 8:49

בטור דעה באתר מארקטווטץ' כותב Mark D. Cook למה לדעתו שוקי המניות בוול סטריט עומדים בפני תיקון דרמטי

בורסות וול סטריט בניו יורק. AP
בורסות וול סטריט בניו יורק/AP

האם מדדי המניות בארה"ב עומדים בפני צניחה אחרי יותר מ-5 שנים של עליות? בטור דעה באתר מארקטווטץ' כותב Mark D. Cook למה לדעתו שוקי המניות בוול סטריט עומדים בפני תיקון דרמטי.

קוק, שהעריך לפני כחודשיים כי המדדים יתקנו בירידה של כ-20% בממוצע, אומר כעת שצפוי תיקון של כ-30% ועל כל משקיע להיות מוכן לכך. יש לדעתו 3 סיבות מרכזיות למפולת הצפויה.

מדד ה"פחד", הבודק את התנודתיות (VIX), זינק לאחרונה (ולאחר מכן שב וירד בחדות...) ובמקביל מדדי הראסל 2000 והנאסד"ק תיקנו ביותר מ-10% כך שחלק גדול מהמניות החלו למעשה במהלך ירידה והמניות ב-S&P 500 ובדאו ג'ונס יצטרפו בקרוב.

האינדיקטור המיוחד של קוק, ה-CCT, מכיל כמה מרכיבים שהמרכזי בהם הוא "איכות" העליות בימים של מגמה חיובית לעומת "איכות" הירידות בימים של מגמה שלילית. לאחרונה יש הדרדרות ברורה בעוצמת הקניות כפי שזה מתבטא ב"מרווח" השוק (NYSE Tick).

למעשה, החל מחודש יולי בכל ראלי הייתה השתתפות הולכת ופוחתת של קונים בסקטורים השונים. זה מה שקורה בשוקים דוביים.

מרכיב נוסף ב-CCT הוא קניות בבלוקים גדולים (בעיקר של משקיעים מוסדיים שונים). וגם כאן הוא מזהה הדרדרות ברורה. גם תהליך זה מאותת על שוק דובי מתקרב.

והמרכיב השלישי הוא המספר המצטבר של ה-NYSE tick. בכל יום של עליות הוא מודד את הכמות המצטברת של מניות עולות ומפחית ממנה את הנתון המצטבר של מניות יורדות ב-NYSE. בשוק שורי בריא יש קורלציה ברורה בין המספרים אולם כשיש קורלציה הפוכה ברורה זה עוד סימן מובהק לשוק דובי.

אז מה צפוי לקרות? קוק מציין שהמניות תמיד "נכנעו" בסופו של דבר לאיתותים האלה, שהופיעו בשנים 1987, 2000 ו-2007. והפעם, הוא אומר, האיתותים ברורים עוד יותר מכל אחת מהפעמים הקודמות.

בשורה התחתונה, לדעתו, השוק הדובי כבר כאן ויש סיכוי גבוה למפולת של כ-30% שעשויה להתחיל בחודשים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully