וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים: "אם לא יעבור חוק השכירות נצא לרחובות"

29.10.2014 / 14:48

שדולת שוכרי הדירות בכנסת והתאחדות הסטודנטים ערכו כינוס חירום מיוחד וקראו לממשלה להעביר את חוק השכירות. סתיו שפיר: "ברוב מדינות העולם המערבי יש פיקוח על שוק השכירות"

סתיו שפיר ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"אף אחד לא עוזב את הארץ בגלל מחיר של מעדן חלב". סתיו שפיר/טלי מאייר

בכינוס חירום מיוחד לפתיחת כנס החורף של הכנסת ותחילת שנת הלימודים האקדמית שנערך היום (רביעי) בכנסת דרשו ראשי שדולת שוכרי הדירות, ראשי התאחדות הסטודנטים ונציגי אגודות מרחבי הארץ, מנציגי הממשלה לאשר את החוק לשכירות הוגנת במושב הכנסת הנוכחי. בכינוס השתתפו חברי שדולת שוכרי הדירות בראשות חברי הכנסת סתיו שפיר, חיליק בר ואורלי לוי-אבקסיס, כמו גם נציגי אגודות הסטודנטים מכל רחבי הארץ, נציגי עיריית תל אביב ששותפים לגיבוש החוק ונציגי ועד שוכרי הדירות.

ח"כ שפיר, שפתחה את הכינוס, בירכה את הסטודנטים על התגייסותם למאבק על החוק ואמרה: "צעירי ישראל מותקפים בשבועות האחרונים על זה שהם מעזים לחלום על חיים קצת קלים יותר, איך לא כינו אותם? בוגדים, יורדים, אנטי-ציוניים, פחדנים, מיואשים, אבל יש לי חדשות בשבילכם: מי שמנותק וחי בחו"ל הם לא הסטודנטים, הם חברי הממשלה".

לדברי שפיר, איש לא עוזב את הארץ בגלל מחיר של מעדן חלב. "שיא האבסורד הוא שממשלות אחרות כן דואגות לצעירים שלהן וגם לצעירי ישראל שבוחרים לרדת מהארץ", היא הוסיפה. "ברוב מדינות העולם המערבי יש פיקוח על שוק השכירות, ומי שבוחר לעבור לברלין, למשל, מקבל הגנה שצעיר בישראל יכול רק לחלום עליה". שפיר חתמה את דבריה בהצגת חוזה השכירות שלה ואמרה: "הגיע הזמן להיפרד מהחוזה הזה ולעבור לחוזה הוגן. לסטודנטים, שעיקר ההוצאה שלהם מופנית לשכירות, אין עוד זמן לחכות".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, אמר כי "שכר הדירה מהווה כ-30% בממוצע מההוצאה החודשית של הסטודנטים. "זוהי מציאות היוצרת מצב בלתי-מאוזן כלכלית ומסכנת את עתידם של ציבור הסטודנטים שאינם נתמכים על ידי הוריהם, שיסיימו או לא יסיימו את התואר עם חובות כבדים. ועל כך נאבק".

שפיר הגישה יחד חברי הכנסת בר ולוי-אבקסיס ובתמיכת התאחדות הסטודנטים את הצעת החוק לשכירות הוגנת לפני כעשרה חודשים. מטרת ההצעה היא להסדיר את שוק השכירות בישראל ולעגן בחוק את היחסים בין השוכר למשכיר. בין היתר קובעת ההצעה מהי דירה ראויה למגורים וקובעת בחוק כי על דירה להכיל מים זורמים, פתחי אוורור, ונקודות גישה לחשמל. כמו כן, לפי ההצעה, יוכל השוכר לדרוש חוזה לשלוש שנים, שיגביל את עליית שכר הדירה, על מנת לעודד שכירות ארוכת טווח.

נוסף על כך, קובעת ההצעה כי אם יוזמן מתווך על ידי בעל הנכס - ישלם בעל הנכס בעד השירות ולא יטיל אותו על השוכר וכי בעל הבית אחראי על תיקונים ושיפוצים בדירה אם נדרשים כאלה. ההצעה מסדירה גם את המועד שבו יכול בעל הבית לפנות את שוכר הדירה, את התנאים שבהם הבעלות על הנכס עוברת לאדם אחר ומהי הפרת חוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully