וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור נאלצה לוותר על 85 מיליון שקל מריבית

דורון אביגד

30.10.2014 / 9:34

הכול כבר היה מוכן - כולל תיקי הוצאה לפועל שנערמו בזה אחר זה. ואז הגיעה בקשה לתביעה ייצוגית נגד גביית הריבית המפלצתית של רשות השידור, ואחריה ההתקפלות של הרשות והודעת חדילה. ומה עם המסכנים שכבר שילמו?

רשות השידור. צילום: איל יצהר, גלובס
בנין רשות השידור/גלובס, צילום: איל יצהר

ביוני האחרון שיגרה רשות השידור הודעת חדילה לבית המשפט בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, והצהירה כי תפסיק לגבות ריבית מחייבים. אם חשבתם שהיקף הריביות שגבתה הרשות מחייבים מסתכם בכמה מיליוני שקלים בודדים - טעיתם. מסתבר כי הרשות גרפה לא פחות מ-85 מיליון שקל (!) מהפרקטיקה הזו.

בבקשת התביעה טענו בזמנו המגישים, עורכי הדין דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות, כי נוכח הוראות החוק, רשות השידור אינה זכאית לקבל ריבית בגין חובות אגרת טלוויזיה, כיוון שהמחוקק העניק לה כבר סעד אחר כפיצוי על פיגור בתשלום - קנס בשיעור 50% מסכום האגרה וכן הפרשי הצמדה למדד על סכום האגרה והקנס.

ההערכה הייתה אז כי המשמעות הכספית של ההחלטה היא מיליוני שקלים שאמורים היו להגיע לקופת רשות השידור. כעת מסתבר, כאמור, כי הערכה זו הייתה רחוקה מאוד מהסכום האמיתי שגבתה רשות השידור.

ממסמכים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הסך הכולל של סכומי הריבית שהופחתו בכל תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו על-ידי רשות השידור עומד על 84.5 מיליון שקל. מדובר בתיקים פתוחים ובסכום שהרשות התכוונה לגבות. עורכי הדין עצרו את הרשות רגע לפני שהיא התכוננה לבוננזה ענקית, שכן בשנים 2012-2014 היא גבתה "רק" 363 אלף שקל מריביות.

"העובדה שרשות השידור נכנסה להליך של פירוק לא הביאה לביטול החובות כלפיה. הפחתת סכומי הריבית בוצעה בכל תיקי ההוצאה לפועל הפתוחים, כך שמאות אלפי אנשים נהנו מאותה הפחתה בסכום כולל של כ-84 מיליון שקל", מסרו רדעי וגדות. "חשוב לציין כי כל מי שנגבו ממנו בעבר על-ידי רשות השידור סכומים כלשהם בגין ריבית, יכול להתבסס על הצעד האחרון ולהגיש למפרק רשות השידור תביעה להשבת הכספים שנגבו ממנו שלא כדין".

על-פי הודעת מפרק רשות השידור, בקשות לקבלת החזרים יתקבלו עד 31 בדצמבר 2014, באמצעות טופס שמופיע באתר האינטרנט של כונס הנכסים הרשמי. "מדובר בהליך פשוט", מסכמים רדעי וגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully