וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטה דרמטית במשפט דנקנר: שטרום רצה 15 מיליון שקל

חן מענית

13.11.2014 / 9:19

הפרקליטות חושפת הקלטה דרמטית במשפט הרצת המניות של נוחי דנקנר. מנהלת המחלקה העסקית בבנק הבינלאומי לשטרום: "לא יאשרו לך

נוחי דנקנר בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן 9.6.2014. דרור עינב
נוחי דנקנר/דרור עינב

לא כך תכנן יו"ר קונצרן אי.די.בי לשעבר, נוחי דנקנר, לחגוג את יום הולדתו ה-60. במקום להעביר את יום הולדתו העגול בנעימים, נאלץ דנקנר להתייצב היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי להמשיך ולהתגונן מפני אישומי המדינה כי דנקנר הריץ ב-פברואר 2012 את מניות חברת אי.די.בי אחזקות.

העדה המרכזית במשפטו של דנקנר היום היא ניצה זעפרני, מנהלת המחלקה העסקית בבנק הבינלאומי. במהלך הדיון הושמעה השיחה שבה פנה שטרום לזעפרני וביקש לקבל אשראי לצורך רכישת המניות, אך היא סירבה לבקשה.

"יש לי עסקה מאוד גדולה. אני צריך שתשחררי לי 15 מיליון שקל ל-5-6 ימי עסקים", אמר שטרום. "וואי, וואי, וואי, לא נראה לי", ענתה זעפרני ונימקה: "החשבון של ISP לא היה יותר מדי בתקופה האחרונה. לא חושבת שמישהו יאשר את זה. זה לא משהו שאני יכולה לחיות איתו".

שטרום: "זו עסקת ברוקראז', אני מעביר את זה הלאה".

זעפרני: "יש המתנה כל כמה ימים, זו לא עסקת ברוקראז', יש דמי ניהול. הכי גבוה שאני יכולה להגיע זה אילן בצרי, ראש החטיבה העסקית, רותי דניאל בטח לא תאשר. תבין לאיזה רמות אתה צריך להגיע לאילן אבל גם הוא לא יאשר לך. אני חיה איתם".

זעפרני העידה בביהמ"ש כי בקשתו של שטרום הייתה גבוהה וכי היא לא נתקלה בבקשה כזו קודם לכן: "זה היה נראה לי גבוה מדי ושונה מעסקאות שמתבצעות כרגיל. ראיתי מדיניות נוקשה של רותי דניאל ובכירי הבנק האחרים כלפי לקוחות מונפים".

זעפרני העידה כי הפרמטרים המשמשים לקביעת מסגרת האשראי ללקוחות הם "ניסיון בשוק ההון, ההון העצמי, המסגרות, הפעילות".

זעפרני ציינה כי היא הכירה את עדי שלג, עד המדינה במשפט ושותפו לשעבר של שטרום וכן את שטרום: "נפגשתי עם איתי שטרום פעם אחת. הוא עשה לנו מצגת על העסק שלו בשוויץ. זו הפעם היחידה שפגשתי אותו. הייתי בקשר בעיקר עם שלג... בהמשך נוצר הפסד בהון העצמי של חברת ISP של שלג ושטרום והפעילות בחשבון הידלדלה. ההשלכה של זה הייתה הורדת מסגרות האשראי".

לפי האישום נגדו, דנקנר פעל לשם השגת מימון מהבינלאומי כדי לאפשר לשותפו לתרמית, איתי שטרום, לבצע קניות מאסיביות וחריגות של מניית החברה שנועדו להשפיע על שערי המניות ומחזורי המסחר, להפוך אותם לאטרקטיביים יותר למשקיעים.

לפי התביעה, הדבר נעשה בראשית הדרך באמצעות פניה של דנקנר לבנק הבינלאומי לאישור אשראי, לאחר שפנייה ראשונית של שטרום בעניין הזה סורבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully