וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תכריז ביום שלישי על סכסוך עבודה כללי

נדב נוימן

15.11.2014 / 19:41

זאת, בשל שכר המינימום הנמוך, ההתרחבות של תופעת עובדי הקבלן וסוגיית תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע הערב (מוצ"ש) כי ביום שלישי הוא מתכוון להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק. לטענת ההסתדרות, העילות לכך הן שכר המינימום הנמוך, ההתרחבות של תופעת עובדי הקבלן ו"זלזול המדינה באי החלה של צו ההרחבה בנושא תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה", כלשון הארגון.

נוסף לכך, גם יו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, יכריז ביום שלישי על סכסוך עבודה כללי בהסתדרות המורים, בשל סוגיית עובדי הקבלן. סכסוך העבודה יכלול את כל המורים החברים בהסתדרות המורים.

כבר תקופה ארוכה שיו"ר ההסתדרות מנסה לקדם את העלאת שכר המינימום, כאשר לאחרונה הוא קיבל רוח גבית ממספר גורמים, במשק ובממשלה. בנוסף, מזה שבועות ארוכים מתנהלים סכסוכי עבודה במספר חזיתות, בין היתר בשירות המדינה, בביטוח לאומי ובמספר חברות ממשלתיות.

לדברי ניסנקורן, "כל הניסיונות להידבר עם הממשלה כשלו. מהלכי ממשלת ישראל הוכיחו לנו כי חוץ מקומבינות על גב העובדים החלשים לא הוצע שום פתרון אמיתי. לא אתן יד לקומבינות שמרחיבות את הפערים ומאלצות אלפי משפחות לחיות בשכר משפיל שאינו מאפשר קיום בכבוד. אני מציע לשרי הממשלה לנסות ולהתקיים מ-4,300 שקלים במשך חודש אחד בלבד.

"עם כניסתי לתפקידי הודעתי שההסתדרות בראשותי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לצמצם את הפערים החברתיים וכך נפעל כעת וגם בעתיד. מדינה שלמה תעמוד מאחורינו כדי להגדיל את שכר המינימום המביש והמשפיל של מאות אלפי עובדות ועובדים במשק".

  • עוד באותו נושא:
  • ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully