וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך שלי למיליון הראשון

שי ניסים

16.11.2014 / 9:44

כולם רוצים לעשות כסף אבל עד כמה באמת? שי ניסים מספר על הדרך שלו למיליון הראשון ומהן השאלות החשובות שעליכם לשאול את עצמיכם

זכייה בכסף. ShutterStock
זכייה בכסף/ShutterStock

מי לא רוצה לעשות מיליונים? כולנו חולמים על חיים נטולי דאגות פרנסה עם בטחון כלכלי, שבהם אין יותר חשש מהטלפון ממנהל הבנק ואין היסטריה מול המועד של ירידת התשלום של המשכנתא. כולנו רוצים להחזיק בכיס סכום נאה, שיסגור את הפינות האלה לתמיד וישחרר אותנו מהפחדים. להחליף את האוטו, לקנות בית יפה, לטוס לחו"ל. ובכן, אני עשיתי את זה: הגעתי למיליון, ולא פעם אחת. עברתי רכבת הרים מטלטלת בדרך אליו. החלפתי מסלולים. נכשלתי לא פעם ולא פעמיים. אבל בסופו של דבר מצאתי את המסלול שלי, עליתי עליו, ומאותו הרגע לא הפסקתי להתקדם. החדשות הטובות הן שגם אתם יכולים.

מה שאנשים רבים לא מבינים הוא שלעשות מיליון דורש הגדרת מטרה ברורה. כל מי שרוצה לעשות זאת צריך לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות. הראשונה שבהן נראית פשוטה: "כמה באמת אני רוצה להגיע למיליון הראשון שלי?". לכאורה, כולנו נענה מיד - "אני מאוד רוצה!". אבל האמת היא שכדי להגיע למיליון הראשון צריך לשלם מחיר מסוים שרובנו לא מוכנים לשלם - מחיר של שחרור הפחד, של הליכה במסלול לא מקובל.

לכן, השאלה השניה שכל אחד צריך לשאול את עצמו היא "כמה באמת אני מוכן לשלם על הרעיון הזה?". אחרי שהגדרנו את שתי אלה מגיעות שאלות שהן כבר יותר קלות: "איך להתחיל?" ו"באיזה נושא או תחום להתמקד כדי להגיע ליעד?".

לאף אחד אין את התשובות האלה מלבד האדם הכי חשוב: אתם עצמכם. אתם כבר יודעים את התשובות האלה, והמטרה עכשיו היא למצוא את התשובות שלכם בתוככם. חשוב לזכור שלכל בעיה יש לפחות שלושה פתרונות ולכן חשוב לצאת למסע כדי למצוא בעצמכם את התשובות.

אחד הדברים שעשויים למנוע את ההגעה העצמאית לתשובות האלה הם כל מיני יועצים שמקיפים אותנו. חלקם יועצים חיצוניים, כמו חברים ובני משפחה שאולי לא תומכים במהלך שאתם עומדים לעשות. אבל עוד יותר מסוכנים הם היועצים הפנימיים, אותו קול פנימי ביקורתי, שבעצם משקף את הפחדים שלנו. ליועצים האלה תמיד יש נבואות שחורות ואזהרות: "מה אם לא תצליח?", "איך תשיג את הכסף?" או "אתה לא יכול לעזוב את העבודה ולהתעסק עם דברים אחרים, יפטרו אותך", ו"תראה מה קרה לבחור שניסה לעסוק בתחום הזה ונכשל". אסור לתת ליועצים האלה לבלבל אותנו. שוב - התשובות לשאלות נמצאות אצלנו, ואם נענה עליהן נכון - נמצא את הדרך.

שאלת השאלות היא "כמה אני רוצה את זה?". זו שאלה חשובה כי צריך להשאיר את התשובה בראש כל הזמן, לאורך כל הדרך, שתפגיש אתכם עם תקלות ומכשולים רבים. הקשיים בדרך מגוונים מאד ולא צפויים. אני בעצמי החלפתי הרבה תחומים ואף נחשבתי כישלון גמור בתחומים מסוימים. בתקופה מסוימת בחיי ניסיתי להיות משווק מורשה של אחת החברות הסלולריות - פתחתי חנות והתחלתי למכור מכשירים ואביזרים למכשירי סלולריים. אז העסק היה נחשב יוקרתי מאוד, והרעיון נראה טוב, מלהיב ורווחי. אבל האמת היתה שונה - היועצים אמנם אמרו לי שזה ריצה למרחקים ארוכים, שהצלחה לא קוצרים ביום אחד, שצריך להמתין עוד, היו להם כוונות טובות אבל עצותיהם לא היו מבוססות על ניסיון משמעותי - והם טעו. העסק הזה לא התרומם.

בכל זאת אש בערה בעצמותי, המשכתי להאמין ביכולותי, ושהכישלון נבע בסך הכול מבחירה לא נכונה שלי. שילמתי את כל החובות שיצרה ההרפתקה. רציתי להצליח, והבנתי דבר חשוב: להיות עני זה מצב תמידי, אבל להיות מרושש זה מצב זמני. לכן, חיפשתי הזדמנות גדולה יותר ואמיצה יותר, כאשר אני מצויד בניסיון שלא יסולא בפז, שרכשתי והרווחתי בעצמי בעזרת בחירותי ומעשי. התשובה לשאלה "כמה אני רוצה את זה?", עבורי, התבררה כ"באופן מוחלט, לגמרי". רק עם תשובה כזו אפשר להתרומם אחרי אכזבה, ולהמשיך ליעד הבא. ברגע שאתה עונה כך, התשובה לשאלה השניה כבר נעשית ברורה: כמה אני מוכן לשלם? אני מוכן לשלם בנפילות מסוימות, אני מוכן לשלם בזלזול מצד יועצים למיניהם, אני מוכן לשלם בזמן שלי. כי אני רוצה להגיע למטרה באופן מוחלט, וזו השורה התחתונה.

המדור בשיתוף לי מרשל

לכתבות נוספות

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully