וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשק

18.11.2014 / 13:10

ההסתדרות הודיעה על כוונתה להשבית את המשק בדרישה להעלאת שכר המינימום ל-5,300 שקלים לחודש. ניסנקורן: "זה השכר המינימלי שצריך להיות פה "

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק, בית ההסתדרות. נובמבר 2014. דרור עינב
"נוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני"..אבי ניסנקורן/דרור עינב

"צריך לעשות שינוי מהותי ולהעלות את האדם העובד מעבר לסף העוני. שכר המינימום צריך לעלות ל-5,300 שקלים", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, במהלך ישיבת הנהגה מיוחדת שהתקיימה בבניין ההסתדרות בתל אביב. בישיבה אישרה הנהגת ההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק לדברי ניסנקורן, "לא צריך להתבייש להגיד את זה: השכר היום הוא שכר רעב. 5,300 שקלים זה השכר המינימלי שצריך להיות פה וכל מי שמחפש לעלות במאה או במאתיים שקלים בשביל להגיד שהוא עשה, אבל לא באמת לעשות, לא פה. אם לא רוצים לעשות שינוי – אז בואו לא נעשה כלום אבל אם עושים שינוי צריך לעשות שינוי אמיתי. זה נכון שצריך להתחשב במשק אבל צריך להתחשב גם באותם העובדים. אנחנו ניאבק ואנחנו נשפר ואנחנו נוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני".

"אני לא רואה מישהו משרי הממשלה או מחברי הכנסת שמסוגל להתקיים חודש אחד מ-4,300 שקלים", המשיך ניסנקורן. "אני לא בטוח שזה יספיק להם לשבוע. חייבים לעשות שינוי. קודם כל בשביל אותו אדם עובד, אחר כך בשביל המשפחה שלו, בשביל החברה הישראלית ומדינת ישראל". לדבריו, "מי שלא רואה שזאת הבעיה המרכזית של מדינת ישראל לא צריך להיות בהנהגת המדינה. זה הדבר המרכזי. לא משנה מאיזו מפלגה אתה ולא משנה מה הדעה הפוליטית שלך. מה שמשנה זה מה שחשוב לך ומה שחשוב זה החברה הישראלית, כבוד האדם ושוויון הזדמנויות. 700 אלף שכירים מרוויחים היום עד 4,300 שקלים - 700 אלף משפחות! כולנו גם יודעים שרוב העובדים האלה נמצאים בפריפריה ובאוכלוסיות המוחלשות. יוקר המחיה זו בעיה מאוד קשה, אבל פערי ההכנסות והפערים החברתיים הם ליבת הבעיה – זה העוני האמיתי וזה אי-השוויון האמיתי. אני אומר את זה מיומי הראשון בתפקיד: צמצום הפערים החברתיים זה הסמל וזה הדגל שלנו. זה המהות והתמצית של תפקיד ההסתדרות ובשביל שינוי אמיתי צריך גם לזעזע".

בישיבת ההנהגה המיוחדת השתתפו מאות חברי הסתדרות וראשי ועדים מכלל המשק ומהמגזר הציבורי. בסיום נאומו של יו"ר ההסתדרות, הוקראו עילות הסכסוך והוא אושר פה אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully