וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 סימנים שהגיע הזמן לעזוב את העבודה שלכם

שירות התעסוקה

19.11.2014 / 10:36

מתי תדעו שהגיע הזמן לעבור למקום עבודה חדש ולהמשיך לשלב הבא בקריירה. הנה מספר סימנים שמראים לכם שכדאי לצאת לדרך

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

זה קורה לכולנו, אפילו לטובים ביותר: פתאום כבר פחות כיף לנו בעבודה. אולי אפילו לא נעים. יכול להיות שמיצינו, יכול להיות שהקולגות השתנו, יכול להיות שהתפקיד התכווץ- בכל מקרה מה שברור הוא שרק המחשבה שנגמר סוף השבוע ושמחר מתחיל שבוע עבודה חדש- עושה לנו רע!

אז מהם הסימנים שהם רמזים מובהקים לכך שהגיע הזמן לשינוי? מתי יודעים שכדאי להתחיל לחפש עבודה חדשה? המשיכו לקרוא:

1.תתפלאו, אבל לא כולם נכנסים למצב רוח מלנכולי במוצאי שבת… יש אנשים שאוהבים את העבודה שלהם ואפילו מתרגשים לקראת הצפוי להם במהלך שבוע העבודה הקרוב. אבל, אם לא רק שאתם לא מתרגשים, ולא מתמלאים בפרץ של אנרגיה אלא, אפילו נכנסים לדיכאון מהמחשבה על כל המטלות הצפויות לכם… כנראה שזה הזמן להתחיל לחפש עבודה אחרת.

2.מכירים את זה שמשעמם לכם? כן, מצב כזה שבו כל מספר דקות אתם מציצים בשעון ולא מבינים איך הזמן עובר כל כך לאט? אם זה קורה לכם יום אחר יום, שעה אחר שעה במקום העבודה- כנראה שאתם לא נמצאים במקום הנכון. כשעושים משהו מענין, נסחפים לתוך העבודה, זורמים מעניין לעניין ובסוף היום לא מבינים לאן עפו לכם השעות מבלי שתרגישו.

3.מה שלומכם? מרגישים פחות טוב לאחרונה? חולים יותר? מחסירים יותר מהעבודה בגלל מחלה? פעמים רבות, הגוף שלנו נותן לנו רמזים עבים ומשקף את המצב הנפשי שלנו. כשלא טוב לנו- המערכת החיסונית שלנו נחלשת ואנחנו חולים הרבה יותר.

4.יש לכם חברים בעבודה? ידוע שהסביבה החברתית חשובה לעובדים לא פחות מהתפקיד שהם מבצעים ומהשכר שהם מקבלים. אם אתם מרגישים בודדים, אם את רוב ארוחות הצהריים אתם אוכלים לבד מול מסך המחשב ואם התקשורת שיש לכם עם הקולגות שלכם מסתכמת בשיחות ענייניות בנושאי עבודה בלבד- אזי לא פלא שאתם מרגישים בודדים ושפשוט לא כיף לכם במקום שבו אתם נמצאים.

5.האם ההרגשה שלכם תשתנה אם יציעו לכם שכר כפול על אותו הדבר בדיוק שאתם עושים היום? הקדישו זמן לשאלה הזו… אם התשובה שלכם תהיה "לא", אם עדיין תרגישו שיעמום/דיכאון/חוסר ענין למרות שהתנאים שתקבלו יהיו הרבה יותר טובים, אז כנראה שהגיע זמנכם לעזוב.

6.האם למדתם משהו חדש לאחרונה? או יותר נכון לשאול: מתי בפעם האחרונה למדתם משהו חדש בעבודה שלכם? לא למדתם כלום כבר חודשים? התפקיד שלכם לא השתנה כבר שנים? לא פלא שמשעמם לכם… יכול להיות שאתם זקוקים לשינוי…

7.ומה לגבי קידום? האם אתם יכולים להתקדם במקום העבודה הנוכחי? אם לא: אם אין לאן להתקדם כי מדובר בחברה קטנה עם מבנה שטוח או שלחילופין יש מעליכם מנהל שלא מתכוון לפנות את הכסא שלו לפני שיצא לפנסיה, אזי, אין דרך אחרת להגיד את זה: אתם תקועים במקום. יש אנשים שאין להם בעיה עם זה, ויש אחרים שבמצב כזה הם פשוט קמלים.

8.מכירים את המשפט: "זה לא אתה- זה אני"? יופי, אז יכול להיות שזה בדיוק המצב הנוכחי: מקום העבודה שלכם הוא נחמד, האנשים בסדר והבוס מפרגן. אבל! וזהו אבל גדול- זה באמת שלא קשור אליהם: זה אתם. הייתם, ניסיתם, ביצעתם, למדתם וזהו… נגמר לכם הסוס. השתנתם, מה שהיה מענין פעם- כבר לא מענין עכשיו. אם זה המצב- עשו טובה לעצמכם וחפשו משהו אחר.

לבלוג שירות התעסוקה

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully