וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן: "גם עם 5,300 שקל קשה לסגור את החודש"

20.11.2014 / 13:18

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הדגיש בנאומו בוועידת התעשייה באילת כי לא יסתפק בדיבורים במאבק על העלאת שכר המינימום. "בכל השנים האלה, הנושא של העובדים החלשים נדחק לצד"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק, בית ההסתדרות. נובמבר 2014. דרור עינב
"כל אחד רוצה להיות מר רפורמה ובינתיים השכר נמוך". אבי ניסנקורן/דרור עינב

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיב היום (חמישי) בוועידת התעשייה 2014 באילת לדבריו של נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, שטען כי קביעת מועד לשביתה כללית במשק היא אינה הפתרון לדרישת העלאת שכר המינימום. "אני לא מסכים יותר לדיבורים ודיונים, יש הרבה עניים וחלשים במדינה הזאת. בכל השנים האלה, הנושא של העובדים החלשים נדחק הצידה; עכשיו צריך להיאבק בזה, אם לא עכשיו, אז מתי", תהה ניסנקורן.

"אני בא ואומר שאין ברירה, חייבים להכריע את זה, כי עד עכשיו לא הייתה התקדמות", הוסיף יו"ר ההסתדרות. "גם היום אני לא באמת שומע פתרונות, אני שומע רצון - אבל רצון תמיד שומעים, אני רוצה שתופעת עובדי הקבלן תסתיים. אם לא נזדעזע כלום לא יקרה, אתם תשבו פה עוד שנה ותשמעו שרוצים להעלות את השכר".

ניסנקורן תקף את אזלת ידה של הממשלה בנושא ואמר כי הוא עוסק בנושא כבר חמישה חודשים ולאף אחד לא אכפת. "כל אחד רוצה להיות מר רפורמה, רוצה להיות ראש הממשלה, והפועלים בינתיים משתכרים שכר נמוך וזה לא מפריע לאף אחד. גם עם 5,300 שקלים קשה לגמור את החודש. הבעיה אצלנו שעבודה הקבלנית חוגגת: בבית חולים לא יודעים מי עובד קבלן ומי עובד ממשלה. משרד האוצר חונק את בתי החולים, ההוראה בפריפריה נפגעת, והממשלה הלכה למעשה מעודדת את זה", טען.

לדברי ניסנקורן, הממשלה אינה מאפשרת למפעלים שיכולים להצליח במדינה, אינה נותנת להם את התשתיות הראויות וחוסמת אותם בבירוקרטיה בלתי אפשרית. "אני לא מדבר על מפעל שאין לו זכות קיום והוא נופל אלא מפעלים שיכולים להצליח אבל המדינה לא נותנת להם את התשתיות הבסיסיות וחוסמת אותם בבירוקטיה ורגולציה בלתי אפשרית".

גם שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס לסוגיית העלאת שכר המינימום ואמר כי "אבי ניסנקורן מדבר בצדק על העלאת שכר המינימום. אבל צריך להיזהר שמרוב הגנות על העובד, לא נפגע בעבודה. אתם יודעים מה המקצוע המסוכן ביותר בעולם? מובטל. הדרך הנכונה להגדיר את שכר המינימום, זה לעשות את זה בהידברות. אני לא חושב שזה נכון שאנחנו ננחית מלמעלה את העניין הזה. אני מבקש מאבי ניסנקורן וצביקה אורן לשבת עד שיצא עשן לבן, ולהגיע להסכמות ביניהם".

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדת התעשיינים בוועידת התעשייה, אילת. יהודה עשור,
"אנחנו לא הבעיה, אלא הפיתרון". אמיר חייק/יהודה עשור

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, התייחס לבעיית יוקר המחיה, ותקף את הממשלה כמי שהפכה את התעשיינים לשעיר לעזאזל האשם בבעיה. "אם הממשלה רוצה לדעת מי אחראי ליוקר המחיה, שתתכבד ותעמוד מול המראה", אמר חייק. "אני רוצה לדבר על יוקר המחיה, אבל על יוקר המחיה לתעשייה. למרות כל מה שמנסים להדביק לנו, אנחנו לא הבעיה, אלא הפיתרון".

חייק התלונן על שורת ההתייקרויות שהתעשייה חווה בשנים האחרונות. "יושבים פה תעשיינים שמעלים להם את כל התשומות – מים, ארנונה, עבודה, מסבסדים דרכם חקלאים – ואומרים להם: 'אתם יקרים'. זו ציניות שאנחנו לא מסוגלים לסבול יותר. ניקח את הארנונה: בישראל זה 40 דולר למ"ר, בארצות הברית 15 דולר, ובאיחוד האירופי 14 דולר. לא ראיתי עוד אף אחד שמעלה פוסט לפייסבוק על זה ומסעיר את המדינה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully