וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן "אם לא תהייה ברירה אאבק הכי קשה"

בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בירכו הח"כים את יו"ר ההסתדרות על הכרזתו על סכסוך עבודה במסגרת המאבק להעלאת שכר המינימום. "מלחמה היסטורית וצודקת"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

"אעשה את המאבק הכי קשה שאני יודע לעשות", כך אמר היום (שני) יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בדיון שקיימה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעה לסדר היום של חברי הכנסת איתן כבל, עמיר פרץ, דב חנין, אילן גילאון, גילה גמליאל ויעקב ליצמן בנושא העלאת שכר המינימום לעובדים. "המדינה לא רואה את העניים בה. ניסיתי להתנהל בהגינות וביושר, אבל לא סופרים את העובדים במדינת ישראל. לא אתפשר בעניין. התוצר עלה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, אך חלקם של העובדים בו ירד. אז לאן הלך? לבעלי ההון. הכל הופרט, ומשרד האוצר קורא לאיזונים? האיזונים הופרו מזמן. לא אסכים למשוך עוד את הסיפור הזה".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד) בירך בדיון על ההכרזה על סכסוך עבודה. "כוונתה של ההסתדרות היא לפתור רעות חולות במשק הישראלי ובראשן העוני. צר לי שעלינו להיאבק על כך ואני מקווה שלא נגיע לשביתה, אבל ברור לי שבסוף נקבל את מה שהיינו יכולים לקבל בתחילה מבלי שהמשק הישראלי ישלם מחיר כבד", אמר כץ. "בינתיים עשרות אלפי מובטלים לא מקבלים קצבה בשל שביתת שירות התעסוקה המתמשכת, אבל הגורמים השלטוניים עוסקים בדברים שברומו של עולם. יו"ר ההסתדרות, אתה הולך למלחמה היסטורית וצודקת".

רינה פרנקל מגיעה לטקס ההשבעה לכנסת ה-19, פברואר 2013. טלי מאייר
"אני חוששת מעלייה באבטלה כתוצאה מהעלאת שכר מינימום". רינה פרנקל/טלי מאייר

גם חברי כנסת אחרים שנכחו בדיון הביעו תמיכה. ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר: "דיברנו בזמנו על אלף דולר שכר מינימום וכמה קיטונות של גיחוך נשפכו עלינו. אני פונה לאוצר בדחילו ורחימו: בואו נתאחד סביב המאבק". ח"כ דב חנין (חד"ש) טען כי "אם נגיע לשביתה כללית, ואני מקווה שהאוצר יתרצה לפני, זאת תהיה השביתה הכללית המוצדקת ביותר". ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי הוא "מברך את יו"ר ההסתדרות על הפוליטיקה הישנה והאחראית שהוא מייצג, לעומת הפוליטיקה החדשה לכאורה הפוגעת בחלשים. לא צריך ועדת עוני כדי לגלות שבמדינת ישראל אין מספיק כדי להתקיים".

לעומתם ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד) הביעה חשש מהעלאת שכר המינימום. "אני חוששת מעלייה באבטלה כתוצאה מהעלאת שכר מינימום. יש לפתור דברים בהידברות ולא בשביתה". מנכ"ל לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הצטרף לדעתה ואמר כי "יש להגן על העסקים הקטנים והבינוניים, 50% מהעצמאים לא מגיעים לסף המס והם מעסיקים של אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully