וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית על 0.25%

עדי בן ישראל

24.11.2014 / 16:14

בנק ישראל: "בצריכה הפרטית נמשכה הצמיחה. האינדיקטורים שנוספו לאחר מבצע 'צוק איתן' מלמדים על התאוששות בפעילות, אל רמת הצמיחה המתונה ששררה ערב המבצע". מזהיר: האג"ח הקונצרניות עדיין יקרות

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה היום (ב') כי ריבית הבסיס במשק לחודש דצמבר תיוותר על 0.25%, בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק ההון.

מהודעת הריבית ניכר כי בנק ישראל לא מתרגש מהירידה ב-0.4% בתמ"ג ברבעון השלישי בגלל מבצע "צוק איתן": "הצמיחה השלילית בתוצר הינה תוצאה של מבצע 'צוק איתן", ששיקפה בעיקר ירידה חדה בהשקעות והמשך ירידה ביצוא, בעוד שבצריכה הפרטית נמשכה הצמיחה. האינדיקטורים שנוספו לאחר מבצע 'צוק איתן', אודות יצוא הסחורות, היצור התעשייתי, פדיון המסחר והשירותים, וגביית המיסים העקיפים, מלמדים על התאוששות בפעילות, אל רמת הצמיחה המתונה ששררה ערב המבצע".

במילים אחרות, בבנק ישראל מזהים כי המשק חוזר לצמוח בקצב שנתי של כ-2.5%.

בבנק ישראל מעריכים כי התחזקות הדולר מול השקל תתרום להחזרת האינפלציה ליעד הממשלתי של 1%-3% וכן תתמוך בגידול ביצוא.

הבנק מתייחס גם לשוק האג"ח הקונצרניות על רקע הנפילות ביומיים האחרונים וממשיך להזהיר שהמרווחים מול האג"ח הממשלתיות קטנים מדי, כלומר שמחירי האג"ח הקונצרניות עדיין גבוהים: "המרווחים בשוק אג"ח חברות נשארו ברמה נמוכה".

למרות הטון האופטימי העולה מהודעת בנק ישראל, בבנק המרכזי עדיין לא שוללים את האפשרות להשיק תוכנית הקלה כמותית וחוזרים על האמירה לפיה הבנק "יבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים" כדי להשיג את מטרותיו. כמו כן, בבנק ישראל טוענים שוב כי הפחתות הריבית טרם השפיעו במלואן על האינפלציה והצמיחה במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully