וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 82% ברווחי אל על ל-10 מיליון דולר

קובי ישעיהו

25.11.2014 / 8:29

אל-על הזהירה בחודש יולי שהמבצע הצבאי יביא לירידה של 40-50 מיליון דולר בהכנסות. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-601.2 מיליון דולר, ירידה של 6.5%.עברה להפסד של 13.2 מיליון דולר מתחילת השנה

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון/GettyImages, David Silverman

חברת התעופה אל-על נפגעה, כצפוי, ממבצע "צוק איתן" שהתרחש בחודשי הקיץ האחרון ופגע למעשה בכל תעשיית התיירות המקומית.

נזכיר כי עוד בחודש יולי הודיעה אל על כי בעקבות המבצע "נרשמו ביטולי טיסות רבים על ידי נוסעים זרים וישראלים, הן בטיסות יוצאות והן בטיסות נכנסות, וזאת נוסף על ירידה משמעותית בהזמנות לטיסות החברה, שלמיטב הבנת החברה ניתן לייחסה למבצע צוק איתן". החברה צפתה ירידה של 40-50 מיליון דולר בהכנסותיה לתקופה זו.

אל על ( 57.8 +4.90% ) דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-601.2 מיליון דולר, לעומת כ-643.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-6.5%. ההכנסות מנוסעים קטנו בכ-7.3% ואילו ההכנסות מהובלת מטענים גדלו בכ-4.5%.

הוצאות ההפעלה עלו בשיעור של כ-2% לכ-493 מיליון דולר, לעומת 483.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות ההפעלה נבע בעיקר מעלייה בהוצאות עבור דלק סילוני ומגידול באגרות ודמי מעבר אווירי וקוזז על ידי ירידה בהוצאות השכר ובהוצאות הביטחון.

הוצאות השכר קטנו ברבעון בעיקר בשל השפעת פיחות שער השקל ביחס לדולר על התחייבויות החברה בגין הטבות לעובדים. מספר העובדים, הקבועים והזמניים בחברה, עמד בממוצע על 6,216 עובדים, לעומת 6,109 ברבעון המקביל אשתקד.

נתח השוק של אל על בנתב"ג עמד על 33.8% לעומת נתח שוק של כ-30.2% ברבעון מקביל אשתקד והתפוסה במטוסים עמדה על 82.1% לעומת תפוסה של כ-84.8% ברבעון המקביל אשתקד. במכירות באינטרנט נרשם גידול של 30% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-29.1 מיליון דולר, לעומת 75.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון ברבעון הסתכמו בכ-15.4 מיליון דולר לעומת הכנסות מימון נטו בסך של כ-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל תוצאות גידור שער חליפין.

בשורה התחתונה דיווחה אל על כי הרווח ברבעון הסתכם בכ-10.1 מיליון דולר, לעומת כ-57.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013 – ירידה של כ-82%.

הפסד של 13.2 מיליון דולר מתחילת השנה

הכנסות אל על בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-1.59 מיליארד דולר לעומת כ-1.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-1% שנבעה בעיקר מקיטון בתשואה בשל התחרות הגוברת בקיזוז גידול בכמות הנוסעים המוטסת. ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 הסתכם בכ-13.2 מיליון דולר לעומת רווח בסך של כ-29.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל אל על, דוד מימון: "תוצאות הרבעון השלישי משקפות את השפעת 'צוק איתן', שגרם פגיעה משמעותית בהכנסות שבעקבותיה ביקשה אל על סיוע ממשלתי. זו הפעם הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006 בה אל על מציגה ירידה כה משמעותית ברווח ברבעון השלישי שנחשב מסורתית לרבעון החזק ביותר. בנוסף, התאפיין הרבעון בשחיקת מחירים שהביאה לירידה בהכנסות מנוסעים".

מימון הוסיף: "לצד אלו, יש לנו הישגים שיווקיים משמעותיים: מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם גדל ל-1.4 מיליון חברים, בין היתר בזכות השקת כרטיסי האשראי FLYCARD ו- FLYCARD premium אליהם הצטרפו יותר מ-40 אלף לקוחות בתוך כמה שבועות. בנוסף, במסגרת ההתחדשות והרחבת רשת נתיבי החברה הודענו ברבעון הרביעי על פתיחת קו ישיר חדש של אל על לבוסטון ועל הסכם לשיתוף פעולה חדש (קוד שייר) שנחתם עם חב' התעופה האמריקאית JetBlue, שיאפשר ללקוחותינו לטוס למגוון יעדים רחב בארה"ב בזמינות גבוהה ובחיבוריות נוחה".

בהתייחסו למערכת יחסי העבודה ציין מימון: "לפני מספר ימים פתחו הטייסים בשביתה פראית בשל הנחיית רשות התעופה האזרחית לפיה טייסים לא יוכלו לטוס אחרי גיל 65. עיצומי הטייסים פגעו במאות נוסעים, בעיקר בתקופה רגישה זו. אני קורא לראשי הוועד לנהל מו"מ עם הנהלת החברה ללא פגיעה בנוסעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully