וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המלאה: אילו רשויות יעלו את הארנונה?

25.11.2014 / 12:41

משרד הפנים חושף: אישרנו ל-62 עיריות ומועצות מקומיות להעלות ארנונה - בנוסף להעלאה האוטומטית של 3.36% שכבר בוצעה. רק 9 בקשות נדחו במלואן, עוד 23 בקשות עדיין נשקלות

העיר חיפה. ShutterStock
העיר חיפה/ShutterStock

משרד הפנים אישר ל-62 רשויות מקומיות להעלות את הארנונה באופן חריג השנה - כך נחשף היום (ג') עקב דרישת איגוד לשכות המסחר. מדובר בלמעלה מ-50% מסך הבקשות שהגישו הערים השונות.

ההעלאות החריגות של הארנונה הינן בנוסף להעלאת מס הארנונה בשיעור של 3.36% בשנת 2014 בשווי של כ-700 מיליון שקל, על פי הנוסחה האוטומטית הקבועה בחוק.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, טוען כי "בזמן בו הדיון הציבורי נסוב על יוקר המחיה ובתקציב המדינה ישנה התחייבות שלא להעלות מסים, הפקידות במשרד הפנים ממשיכה לאשר, ללא שקיפות, העלאות מס חריגות המוטלות על כלל הציבור בישראל".

ארנונה. גלובס
ארנונה/גלובס

מהנתונים שהעביר משרד הפנים לאיגוד לשכות המסחר עולה כי מתוך 114 בקשות לארנונה חריגה לשנת 2014 שהוגשו למשרד הפנים, עד כה ניתנו 91 תשובות לרשויות השונות. מתוך הבקשות הללו, ל-62 רשויות אושרה העלאה מלאה או חלקית של מס הארנונה, ו-7 רשויות בקשתן אושרה אך אינה בעלת משמעות כספית.

בין הערים הבולטות להן אושרה העלאה חריגה של הארנונה ניתן למצוא את הוד השרון (כ-4.2 מיליון שקל), קריית מלאכי ושדרות (העלאה של כ-3 מיליון שקל לכל אחת), גדרה (כ-2.5 מ' ש'), סביון (כ-2 מיליון מ' ש') ועמק חפר (כ-1.9 מיליון מ' ש').

במקביל, משרד הפנים אישר למספר רשויות להפחית את הארנונה ובכללן לראשל"צ (הפחתה של כ-8 מ' ש'), אשדוד (כ-477,000 שקל) הרצליה (כ-60,000 שקל) ושוהם (כ-280,000 שקל).

מהנתונים שהעביר משרד הפנים לאיגוד לשכות המסחר עולה עוד כי רק 9 בקשות נדחו במלואן ובכלל זה בקשות של גבעתיים, רחובות, רמלה, נס ציונה, ופרדס חנה-כרכור. ל-4 רשויות נדחתה הבקשה מסיבות טכניות (בת ים, רמת-גן, טבריה, מרחבים).

כמו כן, טרם התקבלה החלטה לגבי 23 רשויות מקומיות, ביניהן עיריית באר שבע שהגישה בקשה להעלאה חריגה בהיקף של למעלה מ-20 מיליון ש' ועיריית חיפה ביקשה העלאה חריגה בהיקף של למעלה מ-68 מיליון ש'.

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully