וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצרנים הפרטיים ידאגו לצרכני החשמל?

26.11.2014 / 15:24

עובדי חברת החשמל סובלים מתדמית שלילית למרות עבודתם. מיקו צרפתי תוהה למה נוצר מצב זה ומי מרוויח מתדמית זו

כאשר אמצעי התקשורת מדווחים בהיסטריה ובהרחבה על סופה מתקרבת או על פגעי מזג האוויר תמיד יתלוו לדיווחים הללו תמונות של עובדי חברת החשמל התלויים בין שמים וארץ בגשם, בשלג, בקור, בכל שעות היממה, מטפלים בכבלים שניתקו או בכל תקלה אחרת.

מי הם היצרנים הפרטיים?

כל סקרי שביעות רצון הלקוחות הוכיחו שהאזרח מאוד מרוצה מהשירות שניתן לו ע"י חברת החשמל. כל אזרח אשר ישאל את עצמו את השאלה הפשוטה, האם היו לי בעיות עם אספקת חשמל, עם שירות הלקוחות או עם תקלות, יגלה שהוא קיבל תמורה הולמת לכספו. כעת עולה השאלה, איך חברה שמספקת מוצר לשביעות רצון לקוחותיה 365 ימים בשנה, ואיך עובדים כה נאמנים שיעשו הכול כדי שלכולם יהיה חם בחורף, הפכו למושא שנאה בכל בית בישראל?

כאשר מורחים אדם בזפת ונוצות קשה לו להיפתר מהדימוי השלילי שדבק בו. השנאה התהומית לעובדי חברת החשמל נובעת מחוסר ידיעה או יותר נכון חוסר הבנה. כל אזרח שישאל מדוע הוא שונא את עובדי חברת החשמל יאמר כמעט מיד ""אוכלי חינם", מקבלים חשמל חינם, שודדי הקופה הציבורית".

יש אנשים ובעלי עניין ואינטרסים אשר נוח להם שככה חושב הציבור, הם דואגים לחזק את הדעה הזאת ולהשחיר את פניה של חברת החשמל. אולם כאשר צוללים לנתונים נחשפים לדברים שאותם בעלי עניין לא רוצים שהציבור בישראל ידע:

עלות שכרם של עובדי חברת החשמל בישראל לעומת מקביליהם במדינות אחרות נמוך מאד. לדוגמא: שכרו של עובד חברת החשמל בברלין גבוה הרבה יותר מעובד חברת החשמל בישראל אפילו אם נוסיף כל ההטבות הניתנות לעובד הישראלי. תעריף החשמל בישראל הוא בין הנמוכים מבין המדינות המפותחות ובכלל זאת בגרמניה.

משק החשמל בישראל מגלגל כ- 30 מיליארד שקלים בשנה - רווח עצום לכל הדעות. בשנים האחרונות צצים כפטריות אחרי הגשם "היצרנים הפרטיים". בדמיוננו אנו מתארים רפתנים המציבים פאנלים סולריים על גגות הרפתות ומייצרים חשמל ירוק, אך התמונה היא שונה לחלוטין. מאחורי המושג התמים "יצרנים פרטיים" מסתתרים טייקונים כמשפחת עופר, שרי אריסון, יצחק תשובה ועוד, אשר הבינו את הפוטנציאל האדיר של שוק המגלגל 30 מיליארד שקלים. בעוד מדינת ישראל מצד אחד, לא משקיעה שקל אחד בבניית תחנות כוח ומצד שני לא מאפשרת לחברת החשמל לבנות תחנות כוח (מלבד פרוייקטי חרום יקרים כאשר המשק נמצא במצוקה), משקיעים אותם טייקונים סכומים עצומים בהקמת תחנות כוח פרטיות ובשנים האחרונות הם אף החלו לספק חשמל אחד לשני במחירים מוזלים ופגעו ברווחיות של חברת החשמל בצורה קשה. אם משהו חושב שהוזלת התעריף עבור הצרכן זה הדבר אשר עומד לנגד עיניהם ושהם אלו שיביאו להוזלת התעריף - הוא טועה.

בנוסף לטייקונים ישנה חברה נוספת אשר שותפה באותם תחנות בבעלות "היצרנים הפרטיים". חברת ענק טורקית אשר שייכת למשפחת זורולו הטורקית ומקורבת לטאיפ ארדואן. ארדואן איננו ידוע בחיבתו למדינת ישראל אך כשזה מגיע לגזירת קופון על חשבון הצרכן הישראלי אין לארדואן כל בעיה לתת לחברה טורקית לספק חשמל לתושבי מדינת ישראל, כולל אספקת חשמל למשרד הביטחון ועיר הבהד"ים החדשה.

על כל אזרח במדינת ישראל להשקיע רגע של מחשבה בסופה הבאה ולחשוב האם ביום שחברת החשמל תעבור במלואה לידיהם של הטייקונים האם הם יעשו הכול בכדי שלכולם יהיה חשמל? האם הם יסכנו את חייהם וביטחונם כדי שלצרכן יהיה חם? האם ארדואן, שהוכיח לנו שספינות הוא יודע לשלוח יידע לפעול באותה צורה בעת הסופה הבאה? האמת, אני מעדיף לא לחכות ולבחון את העניין כי אז בטוח שכולנו, אזרחי מדינת ישראל נפסיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully