וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר: לא מתנגד להעברת המשפט בשידור חי

חן מענית

27.11.2014 / 10:40

סנגוריו של דנקנר השיבו לפניית תנועת "הצלחה" ומסרו כי מבחינתם אפשר להעביר את הדיונים בשידור חי באודיו

נוחי דנקנר בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן 9.6.2014. דרור עינב
נוחי דנקנר/דרור עינב

האם בקרוב יוכל כל אחד מאתנו לשבת בבית ולהאזין לשידורים חיים ממשפטו הפלילי של איש העסקים נוחי דנקנר? ככל שהדבר קשור בדנקנר עצמו - הדבר אפשרי.

אתמול (ד') הודיעו סנגוריו של דנקנר לביהמ"ש המחוזי בת"א, כי הם אינם מתנגדים להעברת הדיונים במשפט הרצת המניות של דנקנר בשידור חי באודיו (קול). בתגובה לבקשת תנועת "הצלחה" להעביר בחי את הדיונים במשפט, כתבו עוה"ד גיורא אדרת ויפעת מנור-נהרי: "מבלי להיכנס למשמעויות ולהיבטים הרחבים של שידור דיוני בימ"ש בכלל ובהליך פלילי בפרט - לעניין תיק זה, אנו משאירים את ההחלטה לשיקול דעתו של ביהמ"ש".

גם עוה"ד נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, המייצגות את הנאשם השני במשפט, מנהל ההשקעות איתי שטרום, לא הביעו התנגדות לסיקור אלקטרוני של הדיונים והותירו את ההחלטה לשיקול השופט חאלד כבוב, הדן בתיק. עם זאת, השתיים ציינו בתגובתן כי "מדובר בבקשה המעוררת היבטים רחבים ומערכתיים, אשר ההכרעה בהם מצריכה התייחסות לקשיים אינהרנטיים הצפויים מעצם ניהול הליך פלילי תוך שידור הדיונים בו כגון פגיעה אפשרית קשה בזכויות הנאשם".

התביעה, מצדה, מתנגדת נחרצות לסיקור אלקטרוני של משפט דנקנר. בתגובה שהגישו התובעים במשפט דנקנר, עוה"ד חנה קורין, עמית בכר ומאות ברדיצ'בסקי מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) נאמר כי המדינה מתנגדת באופן כללי למתן היתרים לסיקור אלקטרוני של הליכים דיוניים בהם נשמעים עדים.

"החשש המרכזי הוא שהסיקור האלקטרוני יפגע בזכותם של נאשמים להליך הוגן, יחשוף את ההליך השיפוטי להשפעות חיצוניות, ישפיע על התנהגותם של המשתתפים ועל עדותם של העדים ויעצים את הפגיעה בכבודם ובפרטיותם של עדים ונאשמים", נאמר בתגובת התביעה.

הפרקליטות ציינה עוד בתגובתה כי ככול הידוע לה, אין תקדים לסיקור הליכים בהם נשמעים עדים, למעט השידור החי ממשפטו של אדולף אייכמן ברדיו בשנות הששים והשידור החי בטלוויזיה של משפט איבן דמיאניוק בשנות השמונים. "באותם מקרים הדבר נבע מהגישה לפיה ישנה חשיבות ציבורית והיסטורית מיוחדת בחשיפת הדיונים לציבור הרחב וכן מהרצון לתעד את העדויות לצרכי היסטוריים, וההבדלים מדברים בעדם", כתב הפרקליטות.

"פרשה עם עניין ציבורי"

נזכיר שדנקנר מואשם כי פעל עם מנהל ההשקעות איתי שטרום באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות, זאת במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה בפברואר 2012. משפטם של דנקנר ושטרום החל לפני כחודש ובמהלכו באים ועולים לעדות בביהמ"ש המחוזי בת"א, בין היתר, שורה של אנשי עסקים מוכרים שרכשו את מניות אי.די.בי במסגרת ההנפקה ומחוצה לה וכן בכירים בבנק הבינלאומי שאישרו לשטרום אשראי לצורך רכישת המניות.

בשבוע שעבר פנתה תנועת "הצלחה" - התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת, בבקשה לשדר באודיו לציבור את הדיונים במשפטם של דנקנר ושטרום. "מדובר בפרשה בעלת עניין ציבורי, המעורבים בה דמויות שכוחם והשפעתם על המשק הייתה גדולה ומשמעותית", נכתב בבקשה.

באמצעות עוה"ד אלעד מן ויובל יועז הוסיפה וטענה "הצלחה" כי הפרשה היא בעלת עניין ציבורי משמעותי ומובהק והיא זוכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת האלקטרוניים. עוד מציינת הצלחה כי ממילא מועברים לציבור בזמן אמת דברי העדים ושאר המשתתפים במשפט דנקנר באמצעי המדיה החדשה ובעיקר בטוויטר.

"שידור הדיונים יאפשר דיוק מרבי המידע העובר לציבור בזמן אמת, תוך מניעת הצורך בהסתמכות על דיווחים כתובים המועברים בזמן אמת ומועדים לעתים לטעויות או לפרשנות", נטען.

הצלחה מזכירה בפנייתה כי לאחרונה הועברו לראשונה באודיו ובווידיאו דיונים מבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ. המבקשת מזכירה בפנייתה בנוסף, כי כבר לפי כעשור, המליצה הוועדה לבחינת הפתיחה של בתיה משפט בישראל לתקשורת אלקטרונית שבראשה עמדה נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, דורית בייניש, כי במקרים חריגים ויוצאי דופן בעלי עניין ציבורי מיוחד, תהיה לשופטים סמכות להתיק סיקור אלקטרוני שלהם. בימים הקרובים יכריע השופט כבוב בשאלה התקדימית שהועלתה בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully