וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מאכזבים בגוש האירו - דראגי יכריז על "בזוקה"?

שירות גלובס

28.11.2014 / 13:26

האינפלציה בגוש האירו ירדה לשיעור של 0.3% בנובמבר, לעומת 0.4% באוקטובר. שיעור האבטלה באוקטובר עמד על 11.5% (שנתי) כאשר האבטלה באיטליה טיפסה לשיא של 13.2%. דראגי יכריז על צעדים חדשים שבוע הבא?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כלכלת גוש האירו הולכת ודועכת. נתונים כלכליים שפורסמו היום (ו') בגוש האירו הצביעו על החרפה כלכלית נוספת והעלו את השאלה האם הבנק המרכזי האירופי יפעל באגרסיביות במטרה לחלץ את הכלכלה המדשדשת, זאת לאחר שהכריז לפני כשבוע כי ירכוש אג"ח מגובות נכסים.

לפי נתונים שפרסמה הלשכה לסטטיסטיקה של גוש האירו, מדד המחירים לצרכן עלה בקצב שנתי של 0.3% בנובמבר בהתאם לצפי בשוק, אך מהווה ירידה לעומת הנתון של אוקטובר, שהצביע על עלייה של 0.4% באינפלציה.
לאחר נתון האינפלציה, האירו נסחר בתנודיות חדה אך לפי שעה הוא מתחזק מול הדולר ונסחר ברמה של 1.244 דולרים לאירו.

"בעיית החוסר אינפלציה איתה מתמודד הבנק המרכזי האירופי מדאיגה יותר ויותר", טוען קולין ברמינגהאם, כלכלן ב-BNP Paribas. "שלושה מתוך ארבעת הכלכלות החזקות באירופה דיווחו כי שיעור האינפלציה השנתי שלהן מתחת ל-0.5%".

האבטלה גואה והצמיחה חלשה

במקביל לנתון האינפלציה השלילי, פורסם היום גם שיעור האבטלה לחודש אוקטובר בגוש האירו, שעמד על 11.5% (שנתי), בהתאם לתחזיות האנליסטים. על פי הנתונים, שיעור האבטלה באיטליה היה גרוע במיוחד וטיפס לשיא של 13.2%, כאשר שיעור האבטלה בקרב צעירים בגילאי 15-24 טיפס לרמה של 43.3%.

לצד נתוני האינפלציה והאבטלה יש לציין כי כלכלת גוש האירו מתמודדת עם האטה חריפה בביקושים ורשמה צמיחה מזערית ברבעון השלישי של השנה. לכן, נשאלת השאלה האם מריו דראגי, יו"ר הבנק המרכזי האירופי יכריז על תמריצים מוניטארים נוספים בפגיש תהריבית של הבנק שתיערך ביום חמישי הבא?

בתוך כך, אתמול דראגי נשא דברים והתייחס לקשיים של כלכלת גוש האירו. "ההתאוששות בגוש האירו תתקל בקשיים בשל שיעור האבטלה הגבוה והשינויים שיש לבצע במאזן של הבנק המרכזי", כמו גם בשל כך ש"האינפלציה בגוש האירו עדיין נמוכה מאוד, ואנו עדיין עומדים בפני דינמיקות בעייתיות של מזומן ואשראי", לדבריו.

אנליסטים בשוק סבורים כי לאור הנתונים הפושרים בגוש האירו, דראגי יחליט להוציא לפועל תוכנית חדשה להקלה כמותית בהיקף עצום, בדומה לאלו שהיו בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully