וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עונים על השאלה: מה התכונות השליליות שלך?

שירות התעסוקה

30.11.2014 / 9:18

זו כנראה השאלה הכי מעצבנת שעולה בראיונות עבודה. איך לענות עליה בצורה שתציג אתכם באור הטוב ביותר?

דרושים. ShutterStock
דרושים/ShutterStock

אין עוררין על המשפט הבא: השאלה הכי מעצבנת, לא הגיונית בעליל ובלתי אפשרית למענה בראיונות עבודה היא השאלה "מהן התכונות השליליות שלך?". השאלה הזו עלולה לעלות בראיון בשלל הוורייאציות התאומות שלה- חלקן יותר או פחות מתוחכמות: "מהן החולשות שלך", " מה את/ה צריכ/ה לשפר?" איזו ביקורת קיבלת מצד המנהלים שלך?", "מה היית רוצה לחזק אצלך היום?" וכן הלאה והלאה…

זוהי שאלה שמעסיקה את מרבית מחפשי העבודה מהסיבה הפשוטה- היא מעוררת בנו אי נוחות. הרי לדבר על חולשות ותכונות שליליות זה בעצם להודות שאנחנו לא... מושלמים?!?

ולא רק זה, אלא שאנחנו מתבקשים להעיד על עצמינו במעמד שבו היינו דווקא רוצים לעשות להפך- להרשים, לשכנע שאנחנו המועמדים הכי מתאימים… אז למה שנשתף פעולה עם שאלה שעשויה להכשיל אותנו בעצם? שערוריה של ממש!!

הבעיה היא שהשאלה הזו עדיין עולה בראיונות עבודה וככזו אין לנו שום ברירה, אלא לשתף פעולה עם המראיין ולתת לו תשובה טובה.

אז איך אפשר בכל זאת לענות לשאלה מעצבנת ובעייתית כזו וגם לצאת מהסיטואציה בשלום?

בואו ונתחיל בהתחלה. נקודת המוצא שלנו צריכה להיות שאין אדם מושלם ואין עובד מושלם. לכולנו יש חסרונות (כן, גם לאלה שנראה כאילו הכול מושלם אצלם). משמעות העובדה הזו היא אחת: אתם לא יכולים שלא לענות לשאלה הזו, אתם לא יכולים לשתוק, אתם לא יכולים לענות שאין לכם תכונות שליליות ואתם גם לא יכולים לענות: "המממ… אין לי מושג!".

שימו לב - בד"כ המראיין מעוניין לבדוק האם אנחנו בכלל מודעים לעצמנו יותר מאשר מהו התוכן עצמו של התשובה שענינו. ובמילים אחרות: הוא מאוד מעוניין לדעת האם אנחנו יודעים להתמודד עם החולשות שלנו יותר מאשר לדעת מהן.

טלו דף נייר ועט, פנו לעצמכם מספר דקות שקטות וחישבו על התפקיד האחרון שלכם: במה הייתם טובים? במה פחות? מה אהבתם לבצע? איזה מטלות פחות? איזה ביקורת קיבלתם מהקולגות או המנהלים? האם יש משהו שאתם חושבים ששיפרתם אצלכם? מה הייתם רוצים לשפר עוד? מה אתם מרגישים שאתם עדיין צריכים ללמוד או לחזק? אל תהיו שיפוטיים במהלך התרגיל, פשוט ציינו באופן חופשי את הדברים שעולים לכם.

הסתכלו שוב על הרשימה שיצרתם. האם מופיעים שם חסרון או נקודה חלשה שכבר חיזקתם או שאתם מודעים לה ועובדים על שיפורה? כך גם תוכלו לתת דוגמה במידה ותתבקשו.

זיכרו: כאשר אנחנו פועלים מתוך מקום מודע, כן ואמיתי, קל לנו יותר לתקשר החוצה את הדברים. היו שלמים עם מה שיש לכם להציע - על המעלות ועל החסרונות.

חשיבה מראש והתכוננות מוקדמת מאפשרים לכם להתבונן פנימה ולהבין מה באמת טעון שיפור ויחד עם זאת לא לשכוח מהן החוזקות שלכם. במעמד הראיון התמקדו במה שכן יש לכם להציע (יכולות, יתרונות) ובשאלת החסרונות -התמקדו במה שכבר שיפרתם.

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully