וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אתם מעדיפים לשלם על הדירה?

תוכן שיווקי

30.11.2014 / 10:11

דירה בישראל עולה בממוצע 1.5 מיליון שקלים. האם הייתם מעדיפים להיות אנשים מהסוג שמשלם על נכס שמאפשר את רכישת אותה דירה בדיוק ב-200 אלף שקל בלבד? "אנחנו מובילים את הלקוחות שלנו לחשיבה אחרת"

בית משותף על רקע מגדלים ברחוב ריינס בגבעתיים. נמרוד סונדרס
בית משותף על רקע מגדלים ברחוב ריינס בגבעתיים/נמרוד סונדרס

לפי נתוני משרד השיכון, דירה חדשה עולה בישראל בממוצע 1.5 מיליון שקלים. זה נכון לגבי כל אחד ואחד מאיתנו, שייגש עכשיו למשרד מכירות של פרויקט כלשהו ויתעניין ברכישת דירה. בעצם, לא כל אחד ואחד מאיתנו: יש ציבור שעבורו נדל"ן אומר משהו אחר. שעבורו דירה עולה הרבה הרבה פחות. אלה היזמים, שחושבים מחוץ לקופסה ויכולים להגיע בדיוק לאותה הדירה שאתם תרכשו ב-1.5 מיליון שקלים - בהשקעה של 200 אלף שקל וביצוע אקזיט. ההבדל הוא העיתוי שבו תבצעו את הרכישה.

למרבה המזל, כולנו יכולים להיות יזמים ולשלם פחות. רק צריך לדעת לשנות קצת את הראש ואת החשיבה. כשאדם מן היישוב רוצה לרכוש דירה הוא מדמיין לעצמו משרד מכירות מהודר, ליד בניין רב קומות שכבר בנוי עד הסוף, וביקור בדירה לדוגמה שבה כבר יש אפילו ספה ומקרר. הוא חולם ללכת לבנק, לבקש משכנתא, ולקבל מפתחות לדירה מהרגע להרגע. עבור התזמון של הרכישה הוא מוכן לשלם הרבה יותר מהיזם. "אנחנו מובילים את הלקוחות שלנו לחשיבה אחרת", מסביר שי ניסים, מנכ"ל חברת לי מרשל, "ובעוד כמה שנים הם יודו לנו".

כי היזם שונה: כשהוא חושב על נדל"ן, הוא לא צריך מבנה קיים כדי לראות בעיני רוחו את הפוטנציאל של הנכס. הוא יכול לעמוד מול חלקת אדמה ריקה ולראות את הפוטנציאל שלה, ואת הנכסים שיוקמו עליה בעוד כמה שנים. ההבדל המרכזי בין היזם לבין כל השאר הוא שהיזם מוכן לרכוש עכשיו את חלקת האדמה הזו במחיר של 200 אלף שקל, ולהמתין כמה שנים עד שהיא תבשיל לאקזיט, במקום להוציא הרבה יותר, ולקבל נכס מוכן מיד. כיום, למשל, חברת לי מרשל מציעה קרקע ברחובות, סמוכה מאוד לכביש, במחיר של 95 אלף שקלים ל120 מ"ר. הקרקע הזו, כשתפותח, תוכל להימכר ברווח שיאפשר רכישת נכס, ולעיתים אף כמה נכסים.

בקרב הלקוחות של לי מרשל, מסביר שי ניסים, יש לא מעט אנשים שהיה בידיהם סכום כסף קטן יחסית, שהספיק כדי לקחת משכנתא אבל לא יותר מזה. הם יכלו לעשות את מה שכולם עושים, ולרכוש דירה בסכום גבוה מאוד, בעזרת משכנתא לשנים ארוכות. אלא שהלקוחות האלה החליטו לחשוב כמו יזמים ולא כמו צרכנים. הם בחרו לרכוש אדמה שיכולה להפוך, אחרי אישורים אזוריים ותהליכים שונים של פיתוח, לאקזיט שמנמן שישנה את חייהם הכלכליים.

על אדמות רבות שכיום עומדות ריקות, בסופו של דבר ייבנה בניין על ידי קבלן שימכור דירות בפרויקט לציבור הרחב - בתג מחיר ממוצע של מיליון וחצי שקלים. אבל את אותה אדמה בדיוק ניתן כיום לקנות במחירים נמוכים בהרבה, ובבוא היום לעשות מהאדמה הזו אקזיט.

המדור בשיתוף לי מרשל

לכתבות נוספות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully