וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח תשלם 8,500 שקל לזוג שביטל נסיעה לחו"ל

אפרת אהרוני

2.12.2014 / 12:56

זאת לאחר שהתברר כי סוכנת הנסיעות הבטיחה כיסוי למקרה מוות של בן משפחה מעבר למה שנכתב בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל של החברה

מטוס ג'ט בלו איירוויז. ShutterStock
מטוס ג'ט בלו איירוויז/ShutterStock

חברת כלל ביטוח נאלצה לשלם סך של 8,500 שקל לבני זוג שביטלו נסיעה לחו"ל, לאחר שהתברר כי סוכנת הנסיעות הבטיחה כיסוי למקרה מוות של בן משפחה מעבר למה שנכתב בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל של החברה.

בתחילת 2013 רכשו בני הזוג התובעים חבילת נופש לחו"ל בסך 11 אלף שקל. בנוסף רכשו פוליסת נסיעות לחו"ל של כלל, "כלל עולמי פלוס", וזאת בין היתר משום שאחיה של בת הזוג היה חולה כרוני באותה עת, והם חששו מהחמרה במצבו. אולם סוכנת הנסיעות, לטענתם, הרגיעה אותם והבהירה בעל-פה כי הם מכוסים במקרה של ביטול על רקע כזה.

5 ימים לפני הטיסה הוחמר מצבו של האח, והוא נפטר. בני הזוג ביטלו כמובן את הנסיעה, והאישה ישבה שבעה; לאחריה ביקשו בני הזוג מחברת הביטוח החזר על חבילת הנופש. אולם, אז התברר כי הפוליסה מכסה רק מוות של אח ולא של גיס - כך שאת ההחזר תקבל למעשה רק האישה על חלקה בנופש, והבעל ייאלץ לשלם את חלקו.

בני הזוג שבו והדגישו כי גם אם בפוליסה מפורט אחרת, היא נמכרה להם באמצעות הבטחותיה הסותרות של סוכנת הנסיעות, ועליהן הם הסתמכו בהחלטתם.

במשך יותר משנה ניסו בני הזוג להידבר עם חברת הביטוח ונענו בלך ושוב. המחלוקת סבבה בין השאר על היקף ואופי המסמכים הנדרשים - בעוד המבוטחים הציגו תעודת פטירה, וכלל דורשת מסמכים נוספים מטעם מבית החולים אודות מצבו הבריאותי של האח קודם לכן.

רק העברת הפנייה לפסים משפטיים ומשא-ומתן עם החברה הביאה בסופו של דבר לפשרה, לפיה בני הזוג יקבלו סך של 8,500 שקל.

מחברת כלל נמסר בתגובה: "צר לנו על תחושותיהם של המבוטחים, אך נהגנו בעניינם בגמישות ובהגינות, תוך תשלום פיצוי מלא למבוטחת שענתה לתנאי הפוליסה ופיצוי נוסף לבעלה, וזאת למרות שיתוף-הפעולה החלקי של המבוטחים בקביעת החבות".

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully