וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגו הסכמות: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל

3.12.2014 / 9:10

בהסתדרות ציינו היום כי מדובר בהעלאת השכר הגדולה ביותר שסוכמה עד כה ומצפים שגם הממשלה תצטרף להסכם לאחר שהמצב הפוליטי יתייצב. חתימה רשמית בין הצדדים צפויה במהלך היום

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק, בית ההסתדרות. נובמבר 2014. דרור עינב
אבי ניסנקורן/דרור עינב

איום השביתה מתפוגג: שכר המינימום לשכירים במגזר הפרטי יועלה ל-5,000 שקל לחודש במספר פעימות שיתפרסמו על פני שנתיים, כך סוכם לפנות בוקר (ד') במו"מ בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ליושב ראש נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן.

הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם אינו צד לסיכום ומשום כל ההעלאה לא תכלול לפי שעה את עובדי המדינה. אמסלם הודיע אתמול להסתדרות ולמעסיקים על הקפאת השתתפותו במגעים בעקבות פיטוריו של לפיד.

כפי שדווח אתמול ב"גלובס" האוצר הסכים להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקלים במספר פעימות אך דרש מנגנון שיאפשר דחיית הפעימות, אם יתברר שהאבטלה במשק מזנקת. בנוסף לא הושגו הסכמות בין האוצר להסתדרות בנושא עובדי הקבלן.

שר האוצר אמר אתמול בבוקר כי ניתן להגיע לסיכום בנושא שכר המינימום בתוך יום עד יומיים אך נראה כי פיטוריו של לפיד טרפו את הקלפים מבחינת האוצר.

בהסתדרות ציינו היום כי מדובר בהעלאת השכר הגדולה ביותר שסוכמה עד כה. בהסתדרות מצפים שגם הממשלה תצטרף להסכם לאחר שהמצב הפוליטי יתייצב.

נשיאות הארגוניים העסקיים תתכנס בשעה 10:00 במטרה לאשר את הסיכומים. חתימה צפויה להיות בהמשך היום. לקראת ההצבעה הודיעו נציגי החקלאים, המלונאים והקבלנים כי הם מתנגדים להסכם ללא השותפה השלישית שהיא הממשלה כשהחלק שלה בהסכם הוא הורדת העלויות למעסיק וטיפול ביוקר המחייה.

אתמול ציין אורן כי למרות פיזור הכנסת, המשא ומתן מול ההסתדרות על העלאת שכר המינימום במגזר הפרטי נמשך. "הפערים עם ההסתדרות אינם גדולים וניתנים לגישור, ועל כן אני מאמין כי נגיע להסכם עם ההסתדרות עוד השבוע", מסר אורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully