וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה על מחיר מטרה: זוגות צעירים יקבלו עדיפות

אורי חודי

7.12.2014 / 12:42

סוכם כי יופחת המחיר המקסימלי לדירה מוטבת כך שיעמוד על 1.9 מיליון שקל וכן כי מחיר הדירות הקובע לצורך חישוב ההנחה יעודכן למחיר העדכני ביותר הידוע

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
אורי אריאל/נועם מושקוביץ

בפגישה שנערכה אצל הממונה על התקציבים, סיכמו אנשי אגף תקציבים עם מנהל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"ל משרד הבינוי ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה על שינויים בתכנית מחיר מטרה. זאת לאור הפרדת הזיקה בינה ובין תכנית מע"מ 0. ההסכמות הושגו בכפוף לעמדת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשאלה האם ניתן לבצע שינויים בהחלטות הממשלה בעת הזו, של ממשלת מעבר.

על פי הסיכום, הטבת מחיר מטרה תוקצה באמצעות הגרלות החל מהמכרז הראשון. זוגות צעירים חסרי דירה יקבלו עדיפות בגישה להגרלה כך ש-70% מהדירות יוקצו להם. עוד הוסכם כי יופחת המחיר המקסימלי לדירה מוטבת כך שיעמוד על 1.9 מיליון שקל וכן כי מחיר הדירות הקובע לצורך חישוב ההנחה יעודכן למחיר העדכני ביותר הידוע. בנוסף, הוחלט כי לא ייעצרו מכרזים שכבר פורסמו.

החשש של משרד האוצר היה כי תכנית מחיר מטרה, שיועדה הן למשפרי דיור והן לחסרי דירה ללא מתן כל עדיפות לחסרי דירה, תגיע ברובה למשפרי דיור, להם יכולות פיננסית עדיפה ומספרם גדול משמעותית. ההסכמות שהושגו על שינויים בתכנית מתמודדות עם חשש זה.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר מטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully