וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ירושלים במגעים למיזוג עם בנק דקסיה

עירית אבישר

16.12.2014 / 13:40

בנק ירושלים מציע לבעלי המניות בדקסיה 326 מיליון ש' ו-31% ממניות בנק ירושלים

אורי פז. צלם: איל יצהר, גלובס
אורי פז/גלובס, צלם: איל יצהר

בנק ירושלים במו"מ מתקדם למיזוג עם בנק דקסיה. היום הועלתה בדירקטוריון בנק ירושלים, שבניהולו של אורי פז ההצעה לרכוש את מניות הבנק העוסק בעיקר בתחום מתן אשראי לשלטון המקומי.

המטרה היא שבנק ירושלים ירכוש 100% ממניות בנק דקסיה באופן שלאחר הרכישה יהפוך הבנק לחברה פרטית בבעלות בנק ירושלים.

בתמורה לרכישת מלוא מניות הבנק, ישלם בנק ירושלים תמורה הכוללת מזומן ורכיב מניות בנק ירושלים, לפי התמהיל הבא: בעבור 60% ממניות בנק דקסיה, מוצעת תמורה במזומן בסך של 326 מיליוני שקל, המגלמים, מכפיל של 1.1 על ההון העצמי היחסי של דקסיה. בעבור 40% ממניות בנק דקסיה, יונפקו מניות של בנק ירושלים בשיעור של 31% מההון של בנק ירושלים (לאחר ההקצאה), על פי יחס המתבסס על מכפיל 1 על ההון העצמי של בנק ירושלים. לכל בעל מניה יינתן חופש בחירה בין רכיב המזומן לרכיב המניות על פי מנגנון שיגובש.

בסמוך להשלמת עסקת הרכישה - קיימת אפשרות פניה לקרן זרה המתמחה בבנקאות אשר הביעה נכונותה לרכוש מניות בנק ירושלים בסמוך לאחר השלמת העסקה.

קבוצת דקסיה, המחזיקה ב-66% מזכויות ההצבעה בבנק הישראלי, הודיעה בעבר שבכוונתה למכור את השלוחה בישראל, המתמחה באשראי לרשויות המקומיות. לפי פרסומים שהופיעו בעבר בתקשורת, נוהלו מגעים עם דיסקונט, מזרחי טפחות ובנק ירושלים, ונראה כי באחרונה חודשו המגעים עם בנק ירושלים. אחת הסיבות שהקשו על מכירת הבנק היה מבנה השליטה בו הכולל חמישה סוגי מניות.

ההון העצמי של הבנק, בניהולו של דוד קאפח עומד על 770 מיליון שקל והוא נסחר כיום לפי שווי של כ-507 מיליון שקל (מכפיל של 0.6 על ההון). הלימות ההון של הבנק גבוהה מאוד, בשיעור 21.8% (לעומת כ-9% בשאר הבנקים). תחום הפעילות המרכזי של דקסיה הוא כאמור אשראי לשלטון המקומי. היקף האשראי בתחום עומד על כ-5 מיליארד שקל מתוך סך אשראי לציבור של הבנק בסך כ-6 מיליארד שקל, ונתח השוק של הבנק בתחום השלטון המקומי מוערך ב-40%. לצד זאת, לדקסיה יש כמה הלוואות גדולות בתחום המוניציפלי החורגות ממגבלת לווה בודד שקבע בנק ישראל.

דקסיה (לשעבר אוצר השלטון המקומי) נמצאת בשליטת דקסיה העולמית. דקסיה העולמית נפגעה קשה מאוד מהמשבר הפיננסי ב-2008, והולאמה על ידי ממשלות צרפת ובלגיה, שהזרימו לה הון והעמידו ערבויות. לאחר ההלאמה, הוחלט לבצע תוכנית רה-ארגון והתייעלות, שכללה מכירת חברות בנות וצמצום פעילות. הוחלט כי דקסיה תצא מפעילות בחלק מהשווקים, בהם ישראל. בעבר הוערך כי ההחלטה לצאת מישראל נובעת גם מלחצים פוליטיים מצד שדולות פרו-ערביות. שיקול זה הוכחש בעבר על ידי גורמים בבנק. בדוח הכספי לרבעון השלישי של 2014 ציינה דקסיה, כי דקסיה העולמית השלימה במחצית הראשונה של שנת 2014 את מכירת כל ההחזקות בעולם שהייתה אמורה למכור במסגרת תוכנית הרה-ארגון שלה, וזאת למעט דקסיה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully