וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק דרהי - בין חמשת המתעשרים הגדולים בעולם

פורבס

18.12.2014 / 8:34

פטריק דרהי, אשר דורג בראש רשימת הישראלים העשירים של מגזין פורבס, דורג במקום החמישי והמכובד ברשימת המתעשרים הגדולים בעולם בשנת 2014. כמה הרוויח במהלך השנה החולפת, ומיהו המיליארדר שהרוויח 18.5 מיליארד דולר?

כחלון: מקווה לראות הוזלה אמיתית בשוק הסלולר. קובי אליהו
פטריק דרהי/קובי אליהו

האיש העשיר בישראל על פי דירוג פורבס, פטריק דרהי, דורג היום במקום החמישי ברשימת המתעשרים הגדולים בעולם של השנה החולפת. על פי הדו"ח המיוחד של חברת המחקר האמריקאית Wealthe-X, דרהי הכניס במהלך שנת 2014 לא פחות מ-5.1 מיליארד דולר - והגדיל את הונו, על פי הערכתם, עד ל-12.9 מיליארד דולר.

לאתר פורבס ישראל

דרהי, המחזיק באזרחות ישראלית, בדירה בשדרות רוטשילד בת"א ונוכחות בולטת בשוק הישראלי בזכות החזקתו בחברת "הוט", דורג בחודש יוני האחרון על ידי מגזין פורבס ישראל כישראלי העשיר ביותר. מאז, כאמור, הגדיל דרהי את שוויו אף יותר - והגדיל את הפער בפסגת הדירוג. הזינוק הנוכחי בשוויו צפוי לגרום גם לזינוק במיקומו בדירוג האנשים העשירים בעולם הבא אשר יפרסם מגזין פורבס.

דרהי נמצא, כאמור, בחברה לא רעה בכלל: עוד ב"חמישייה הפותחת" של דירוג המתעשרים הגדולים בעולם בשנה החולפת ניתן למצוא את מייסד פייסבוק והמיליארדר הצעיר בעולם מארק צוקרברג, אשר הכניס השנה 8.4 מיליארד דולר בעקבות עליית ערכן של מניות הרשת החברתית שהקים, כמו גם את מייסד חברת מיקרוסופט והאיש העשיר בעולם ביל גייטס, אשר הונו תפח ב-10.5 מיליארד דולר נוספים השנה. במקום השני של הדירוג נמצא איל ההשקעות המיתולוגי וורן באפט, אשר הכניס לא פחות מ-13.5 מיליארד דולר בזכות סדרה של השקעות מוצלחות, והמגמה החיובית אשר נרשמה השנה בשוק המניות האמריקאי.

אך את פסגת הדירוג תפס דווקא מיליארדר אשר נחשב לאנונימי למדי ממש עד לאחרונה: זהו ג'ק מא, מנכ"ל ומייסד חברת הענק הסינית "עליבאבא" אשר הנפיקה לאחרונה בוול סטריט - והפכה להנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. על פי הדו"ח הנוכחי, מא הרוויח בשנה החולפת לא פחות מ-18.5 מיליארד דולר בזכות הזינוק אשר רשמו מניות עליבאבא מאז הונפקה, והונו האמיר עד ל-29.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully