וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קווים פתחו בשביתה: "פוגעים בהתארגנות"

18.12.2014 / 10:02

לטענת העובדים, ההנהלה מתנכלת למצטרפים להתאגדות העובדים, מאיימת בפיטורים ומרעה תנאים. תנועת האוטובוסים לא תתקיים בערים שונות, בהן מודיעין, ראש העין, רמלה ולוד

אוטובוס קווים. רונן טופלברג
אוטובוס קווים/רונן טופלברג

ועד העובדים בחברת קווים, המאוגדים בארגון "כוח לעובדים", הודיע כי ישבית היום (חמישי) את שירותי האוטובוסים במספר ערים בארץ, בהן מודיעין, ראש העין, רמלה, לוד, קריית אונו, יהוד, אזור, גבעת שמואל, אור יהודה, מודיעין עילית וביתר עילית. כמו כן, פעילות הקווים בפתח תקוה, ברמת גן ובגבעתיים תהיה חלקית בלבד.

נהגי החברה, 1,800 במספר, מוחים על התנכלויות לראשי הוועד, לטענתם, איומים על מצטרפים להתאגדות וסירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי, המתקיים בין הצדדים מאז מרץ 2014. "אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות הזמנית, אך לא ייתכן שהחברה מנהלת איתנו משא ומתן ובאותו זמן פוגעת בפרנסת הנהגים רק בשל חברותם בהתאגדות, ובאורח פלא מחזירה אותם לעבודה במתכונת הקודמת רק במידה ועזבו את ההתאגדות". אמר ניסן נימני, אחד מראשי הוועד. בעקבות ההתנכלויות לעובדים, הגיש השבוע כוח לעובדים תביעת פיצויים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בהיקף של כ-1.8 מליון שקלים.

אמש הודיעה החברה ל"כוח לעובדים" על כוונתה לקיים שימועים לתשעה מחברי הוועד המובילים. "את עיתוי המהלך לא ניתן להסביר אלא על ידי רצון לפגוע בהתארגנות העובדים", נכתב בתגובת הארגון להנהלה. "דווקא כאשר אנו עושים כל מאמץ לסיים את הסכסוך המשפטי והארגוני אנו נתקלים בגיבוב של שקרים, ואכיפה סלקטיבית כנגד עובדים".

העובדים מספרים כי כבר בראשית מהלך ההתאגדות, פוטרו תשעה עובדים לאחר שהוצגו לחברה כמובילי התארגנויות עובדים. תנאיהם של עובדים רבים הורעו לאחר הצטרפותם להתאגדות העובדים בצמצום משמעותי של משמרות, משמרות מרוחקות ממקום מגוריהם, לעתים אף במרחק של כשלוש שעות נסיעה ללא החזר נסיעות, ביטול משמרות בימי שישי, בהן השכר גבוה יותר, ועוד.

חרף אווירת האיומים עלה בידי העובדים להגיע ליציגות הנדרשת לוועד עובדים - למעלה משליש מהעובדים - והחברה נאלצה לשבת עימם למשא ומתן. הדיונים מול ההנהלה עסקו בשכרם הנמוך - השכר השעתי הנמוך ביותר הנהוג בתחום התחבורה הציבורית - שיבוץ שרירותי למשמרות ופיצול יום העבודה ללא תמורה.

במקביל למשא ומתן ניסתה הנהלת החברה להוביל להקמת ועד חלופי בחסותה, באמצעות ההסתדרות הלאומית, והנחתה את המנהלים הזוטרים להעביר נהגים מ"כוח לעובדים" להסתדרות הלאומית. חשיפת ההנחיות הללו בהודעות ווטסאפ הובילה להודעת ההסתדרות הלאומית על כוונתה שלא לטעון ליציגות בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully