וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ הודיעה על ריבית פקדונות שלילית של 0.25%-

18.12.2014 / 12:19

המטרה המרכזית של הבנק המרכזי בשוויץ היא עידוד הצריכה הפרטית והנזילות

כסף סקר. ShutterStock
כסף סקר/ShutterStock

הבנק המרכזי של שוויץ הודיע היום (ה') על ריבית פקדונות שלילית בשיעור של 0.25%- לעומת ריבית של 0.25%, במטרה לעודד את הנזילות והצריכה הפרטית במדינה.

הצעד המפתיע של הבנק המרכזי בשוויץ הגיע בעקבות נהירה של המשקיעים לעבר את נכסים בעלי סיכון נמוך כגון פקדונות בנקאיים או אג"ח ממשלתיות הצמודות לפרנק השוויצרי.

"בימים האחרונים מספר גורמים הובילו לדרישה גוברת להשקעות בטוחות", נכתב בהודעה שפרסם הבנק המרכזי. "ריבית פקדונות שלילית תהפוך את ההשקעות המבוססות על הפרנק השוויצרי לפחות אטרקטיביות". הבנק ציין בנוסף כי צעד זה יסייע לו לשמור על תקרה של 1.2 פרנק שוויצרי לאירו. לאחרונה, בשל החלשות האירו, הפרנק השוויצרי התקרב לתקרה זו.

במקביל להודעת הבנק המרכזי, הממשלה הפחיתה את תחזית הצמיחה שלה בשנה הבאה לאור הביצועים הכלכליים החלשים בגוש האירו, יעד היצוא המרכזי של שוויץ. עם זאת, הממשלה ציינה כי ביחס לחוסר הוודאות בכלכלה הגלובלית, הכלכלה השוויצרית יציבה ולכן הותירה את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית על כנה.

לפי התחזיות, כלכלת שוויץ תתרחב בקצב של 1.8% השנה וב-2015 התמ"ג יעלה בקצב של 2.1%, מתחת לתחזית הצמיחה הקודמת שעמדה על 2.4%.

  • עוד באותו נושא:
  • שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully