וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחת שבוע חיובית בבורסה התל אביבית

קובי ישעיהו

21.12.2014 / 8:29

כיל ממשיכה למכור נכסים. דיסקונט מוכר בנק בדרום אמריקה. כלכלני לאומי: "ירידת מחירי הנפט לא תוביל לשינוי כיוון של הכלכלה הגלובלית". שבוע מסחר מקוצר באירופה וארצות הברית לרגל חג המולד

בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014. דרור עינב
בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014/דרור עינב

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להפתח במגמה חיובית, בעקבות העליות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע. המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו-יורק עם פערים חיוביים ופער מצטבר של 0.8% על מדד המעו"ף. נזכיר כי השבוע יחול שבוע מסחר מקוצר באירופה וארצות הברית לרגל חג המולד.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בעליות שערים, בהמשך לשני ימי המסחר הקודמים שנחתמו בעליות שערים חדות של מעל ל-2%, על רקע העידוד שהמשקיעים שואבים מהפד. מדד S&P 500 מחק את הירידות מתחילת החודש וננעל קרוב לשיא של כל הזמנים.

בסקירתם השבועית ממליצים כלכלני לאומי להחזיק מניות של חברות בסקטור האנרגיה, בעיקר חברות גדולות מהעולם, על רקע הירידה במחירי הנפט. בלאומי מציינים כי ההתפתחויות בנוגע לנפט ולרוסיה "צפויות לבוא לידי ביטוי גם במעגלי השפעה נוספים, אולם לא מדובר על שינוי כיוון של הכלכלה הגלובלית. לצד זאת נזכיר כי לירידה במחירי האנרגיה, ישנן גם השפעות חיוביות על ההכנסה הפנויה של הצרכנים ועל הוצאות החברות, אשר צפויות למתן את ההשפעות השליליות. לפיכך, אנו ממליצים שלא לבצע שינויים מהותיים בתיקי ההשקעות בתקופה הנוכחית. במבט קדימה, ההתפתחויות בשווקים אף עשויות לייצר הזדמנויות השקעה".

"השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב. תופעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, ובמחצית הראשונה של 2015", אומרים בלאומי.

כאמור, המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו-יורק עם פערים חיוביים: טבע ( 22,190 +2.40% ) עם 2.5%, פריגו ( 63,900.00 +4.81% ) 3.2%, קומפיוג'ן ( 3,215 +1.71% ) 7.7%, פריון 5.6%, אופקו ( 3,630.00 +5.71% ) 3.7% ואיתוראן כ-4% כך שהן צפויות לעלות הבוקר.

טבע הודיעה בסוף השבוע כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר גרסה חדשה של QNASL – מוצר מקורי בתחום הנשימה (תרסיס לאף) לטיפול בנזלת אלרגית עונתית ורב-שנתית. מדובר בגרסה במינון 40 מק"ג לטיפול בתסמינים הקשורים לנזלת אלרגית (AR) בילדים בני 4-11.

כיל ( 2,900 +2.62% ) ממשיכה למכור נכסים. ביום ו' הודיעה החברה כי היא מוכרת את היחידה העסקית Rhenoflex הממוקמת בגרמניה ובסין ל-Findos Investor, משקיע פיננסי מגרמניה. Rhenoflex מספקת חומרי חיזוק למוצרי הנעלה. העסקה צפויה להסגר ברבעון הראשון של 2015.

הבנק הקנדי סקוטיהבנק (Scotiabank) ירכוש מבנק דיסקונט ( 631 +1.45% ) את הבנק באורוגוואי – DBLA. ע"פ פרסומים בתקשורת הזרה, הצדדים חתמו בסוף השבוע על הסכם למכירת הבנק תמורת כ-100 מיליון דולר. לפי הערכות, מדובר בסכום הנמוך מעט מההון העצמי של DBLA, מה שעשוי להביא לדיסקונט לרשום הפסד בדוחותיו בגין המכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully