וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבטיח: קרקעות ל-20,050 דירות במחיר מטרה בשנה

21.12.2014 / 12:34

ההבטחה: עדיפות למחוסרי דיור אך גם מתן אפשרות למשפרי דיור לרכוש דירות בהוזלה של 20% על מחיר השוק. המכרזים - במקומות בהם ערך הקרקע לדירה עולה על 60 אלף שקל. נתניהו מבטיח גם להעלות את שכר המינימום

נתניהו: "רציתי את החרדים בקואליציה - לא היו לנו מספיק קולות". עומר מירון
בנימין נתניהו/עומר מירון

כלכלת הבחירות של רה"מ נתניהו בעיצומה: משרד הבינוי בראשות השר אורי אריאל הודיע היום (א') על אישור הממשלה לשיווק קרקעות ל-20,500 דירות עד סוף שנת 2015 במסגרת תוכנית "מחיר מטרה" בה ישווקו דירות בהוזלה של 20% על מחיר השוק.

"תוכנית מחיר מטרה המשודרגת והמעודכנת אושרה היום בישיבת הממשלה וצפויה לצאת לדרך בימים הקרובים עם שיווק של אלפי יחידות דיור בהנחה של 20% ומעלה ממחיר השוק הנוכחי", נמסר ממשרד הבינוי.

מכירת הדירות במחיר מטרה תבוצע בהגרלה בין הזכאים, כאשר תינתן עדיפות לחסרי דירה אך משפרי דיור יוכלו להתמודד על כלל הדירות, בניגוד להצעת האוצר לפיה ייקבעו מכסות מראש לכל אחת משתי הקבוצות.

"לפי ההסכמות בין משרד הבינוי, משרד האוצר, רה"מ נתניהו ומנכ"ל משרדו הראל לוקר, רשות מקרקעי ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה, התקבלה עמדת אריאל וקנדל כי בהגרלה יקבלו חסרי הדירה עדיפות ביחס של 3 ל-1 לעומת משפרי הדיור (שלושה קולות בהגרלה לחסרי דירה לעומת קול אחד למשפר דיור זכאי), מה שיאפשר גמישות ואת שיווקן המוצלח של כלל הדירות המוזלות, גם במקומות בהן הדירות מתאימות יותר לאחד מפלחי הזכאים", נכתב בהודעת משרד הבינוי.

לפי מכרזי מחיר מטרה, היזמים יתחייבו למכור 80% מהדירות בהנחה של 20% ממחיר השוק, בהתאם למחיר ב-1 באוקטובר 2014. במידה ולא תהיה כדאיות כלכלית בפרויקט מסוים, רף ה-80% מהדירות יירד ל-60%. היזמים יחויבו לעמוד במפרט שפסרם לפני מספר חודשים משרד הבינוי.

במקרה בו מציע אחד לפחות הציע מחיר קרקע חיובי, תזכה ההצעה עם מחיר הקרקע הגבוה ביותר, והזוכה ימכור את הדירות במחיר הנמוך לפחות ב-20% ממחיר השוק, כפי שנקבע מראש.

לפי הצעתו של פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מציע אשר יציע מחיר קרקע אפס במכרז מחיר מטרה, יצרף להצעתו גם הצעה לשיעור הדירות שימכור במחיר מוזל, אשר לא יעלה על שיעור דירות מחיר מטרה שנקבעו במכרז ואשר לא יפחת מ-50% מהדירות. במקרה בו לא התקבלה במכרז הצעה עם מחיר קרקע חיובי (הגבוה מאפס), תזכה ההצעה עם קרקע במחיר אפס ושיעור הדירות המוזלות הגבוה ביותר.

כדי להגדיל ולהרחיב את פריסת שיווק דירות במכרזי מחיר מטרה, קבעה הממשלה כי המכרזים יתבצעו במקומות בהם ערך הקרקע ליחידת עולה על כ-60 אלף שקל ליחידת דיור, במקום 80 אלף שקל ליחידת דיור, לפי ההצעה המקורית, מה שיכניס ערים נוספות מהפריפריה למסגרת התכנית. בנוסף, נקבע בהחלטת הממשלה כי במכרז מחיר מטרה ייכללו יחידות דיור שמחירן עומד על עד 19,000 שקל למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully