וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית במשבר: סין מציעה עזרה לרוסיה

22.12.2014 / 15:03

"בלומברג": 2 שרי ממשל סיניים הציעו לרוסיה עזרה, בין היתר הרחבת עסקאות החלף בין הרובל ליואן. "רבים בציבור הסיני רואים את רוסיה כ'אח הגדול'"

ולדימיר פוטין במסיבת העיתונאים השנתית – מוסקבה, 18 בדצמבר 2014. רויטרס
ולדימיר פוטין/רויטרס

לאחר הצונאמי שפקד את הכלכלה הרוסית ושוקי העולם בשבוע שעבר, עם קריסת הרובל ומחירי הנפט, ייתכן שברוסיה מתחילים לראות את האור שבקצה המנהרה. על-פי דיווח הבוקר (ב') בסוכנות הידיעות "בלומברג", 2 שרי ממשל סיניים הציעו לרוסיה תמיכה בשעה שהנשיא ולדימיר פוטין מנסה לאושש את מטבע הרובל מבלי לשנות את יתרות המט"ח של הבנק המרכזי הרוסי.

על-פי ציטוט של שר האוצר הסיני וואנג יי, סין תספק לרוסיה עזרה והיא "בטוחה כי רוסיה יכולה להתגבר על קשייה הכלכליים". שר המסחר הסיני ציין כי להרחבת עסקאות החלף בין המדינות ולהגברת השימוש ביואן הסיני בעסקאות בילאטרליות יהיה את ההשפעה הגדולה ביותר בעזרה לרוסיה.

בתגובה, הרובל מתחזק בכ-4% מול הדולר, וגם הנפט מתחזק ביותר מ-1%. הרובל קרס השנה בכ-59% בצל קריסת מחירי הנפט (רוסיה היא יצואנית האנרגיה הגדולה בעולם) ובהמשך לסנקציות האמריקאיות והאירופאיות על רוסיה ברקע הפלישה לחצי האי קרים.

גם בשוק הישראלי לא מתעלמים מהחדשות, ואגרות החוב של מירלנד שבשליטת אליעזר פישמן, וכן מניות כלכלית ירושלים ( 1,433 +9.47% ) ואפריקה ( 431.6 +3.58% ) , רושמות עליות שערים ניכרות.

"רבים בציבור הסיני רואים את רוסיה כ'אח הגדול', ושתי המדינות חשובות זו לזו מבחינה אסטרטגית", ציין ג'ים קנרונג, דיקן בפקולטה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת רנמין בבייג'ינג.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully