וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לפשרה בתביעה שהוגשה נגד בכירי לאומי

עירית אבישר

4.1.2015 / 8:00

מדובר בפשרה בגובה של 50-70 מיליון ש' שתשולם ע"י חברת הביטוח לוידס במסגרת הפוליסה לנושאי המשרה בבנק

איתן רף וגליה מאור. תמר מצפי, גלובס
איתן רף וגליה מאור/גלובס, תמר מצפי

מגעים לפשרה בתביעה הנגזרת שהוגשה נגד בכירי בנק לאומי לשעבר על רקע פרשת הסיוע ללקוחותיהם האמריקאיים. השופט בדימוס יעקב טירקל מונה כמגשר בתביעה הנגזרת שהוגשה נגד בכירי הבנקים בינהם היו"ר לשעבר איתן רף והמנכ"לית לשעבר גליה מאור. לפי הערכות מדובר על פשרה בגובה של 50-70 מיליון שקל שתשולם בעיקר ע"י חברת הביטוח לוידס במסגרת פוליסה שרכש הבנק לנושאי המשרה שלו.

הפשרה נוגעת לתביעה שהוגשה בספטמבר 2013 ע"י עורכי הדין עמית מנור, יוקי שמש וענבל לייפר. עורכי דין אלו הם בעלי ניסיון בהגשת תביעות ייצוגיות ותביעות נגזרות בכלל ונגד הבנקים בפרט, ולא אחת הם אף זכו בתביעות, וזכו לתשלום נאה.

התביעה הוגשה במסגרת הפרשה בגינה הודה לפני כשבועיים בנק לאומי כי סייע ללקוחותיו האמריקאיים להעלים מס- פרשה שעלתה לבנק כ-1.7 מיליארד שקל (עיקרן קנס לרשויות בארה"ב, אך גם הוצאות משפטיות).

בתביעה שהוגשה בזמנו נכתב: "תביעה זו עוסקת במעשיהם של נושאי משרה בכירים בלאומי. מעשים שהסבו נזקים כספיים בסכומים העולים עד מאות מיליוני שקלים". מלבד מאור ורף, נתבעים גם צבי איצקוביץ שהיה ראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית, עוזי רוזן שניהל את לאומי ארה"ב ובנימין נווה, ששימש סמנכ"ל לאומי ארה"ב.

"נושאי המשרה הבכירים אחראים לנזק שנגרם לבנק, שעה שהניעו אותו לקחת חלק בפעילות בלתי חוקית בארה"ב, או לכל הפחות לא מנעו זאת. פגיעה נוספת שנגרמה לבנק היא פגיעה תדמיתית, שכן קרוב לוודאי שהבנק תויג בארה"ב כנותן סיוע לפעילות עבריינית", נכתב בתביעה.

לא ברור גם אם הצדדים יגיעו לפשרה האם בזאת יסיימו מאור, רף ויתר הבכירים את הפרשה. נזכיר כי באחרונה פורסם ב"גלובס" כי עו"ד אסף ברם מוביל מאבק הקורא למשקיעים המוסדיים להגיש גם כן תביעה נגזרת כנגד בכירי בנק לאומי בפרשה. בנוסף לכך בנק ישראל עדיין לא אמר את המילה האחרונה, הוא אמור לקיים בימים אלה בדיקה של הפרשה וייתכן וידרוש מבכירי הבנק לשעבר להחזיר בונוסים שקיבלו לאורך השנים, ושהתבססו על רווחים שהושגו בשנים בהם עוסקת הפרשה- 2002-2010.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully