וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירו בשפל של 9 שנים מול הדולר

נדב נוימן

5.1.2015 / 10:45

הדולר מתחזק מול השקל בשיעור של כ-0.87% ונסחר סביב שער של 3.952 שקלים. האירו נסחר ביציבות יחסית מול השקל סביב 4.715 שקלים

משבר בגוש האירו. ShutterStock
משבר בגוש האירו/ShutterStock

הדולר מתחזק היום (ב') מול המטבעות המרכזיים בעולם, ובהם השקל. מול המטבע המקומי מתחזק הדולר בשיעור של כ-0.87% ונסחר סביב שער של 3.952 שקלים. האירו נסחר ביציבות יחסית מול השקל סביב 4.715 שקלים.

האירו נופל הבוקר לשפל של 9 שנים ונסחר מול הדולר בשער נמוך מ-1.2 דולר.

"הצפי הוא להמשך העלייה של הדולר-שקל, כאשר עלייה במהלך 2015 חזרה מעל רמת 4.1 תסלול את הדרך בהמשך השנה לעבר 4.27 ו-4.36, כך עולה מתוך ניתוח טכני של המגמה בטווח הארוך. עם זאת, כל עוד אנו מתחת לרמת 4.1, ישנה היתכנות לתיקון טכני שעשוי להוביל את הצמד לעבר 3.80", מציינים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"מה שעשוי לשבש את התרחיש הזה הוא הרעה בסנטימנט בשוק ההון העולמי. אם הבעיות סביב צניחת מחיר הנפט, קריסתה של רוסיה או בעיות החוב בגוש האירו, יגררו את השווקים מטה ויפגעו בתחזית הצמיחה העולמית, המשקיעים צפויים לצמצם את החשיפה שלהם לדולר ולהגביר את אחזקותיהם במטבעות סולידיים יותר, ובראשם הין. כמו כן, אם בנק ישראל יבצע תפנית במדיניות המוניטרית שלו ויתחיל להעלות שוב את הריבית, הדבר יסייע לאושש את השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully