וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החש"לכית מעמיקה את התערבותה בפרשת לאומי

עירית אבישר

8.1.2015 / 11:03

שלחה מכתב ליו"ר לאומי דוד ברודט ודרשה ממנו לאשר באסיפת בעלי המניות את הפשרה בתביעה הנגזרת בפרשת העלמות המס בארה"ב

מיכל עבאדי בויאנג'ו. צילום: תמר מצפי, גלובס
מיכל עבאדי בויאנג'יו/גלובס, צילום: תמר מצפי

החשכ"לית מיכל עבאדי בויאנג'ו דורשת מבנק לאומי להעלות להצבעת בעלי מניות על הסדר שיושג במסגרת תביעות נגזרות כנגד בכירי הבנק בגין הפרשה בארה"ב. עבאדי בויאנג'ו שלחה היום מכתב בנושא ליו"ר לאומי דוד ברודט.

"מפרסומים בעיתונות עולה לכאורה, כי הוגשה כנגד הבנק בימים האחרונים בקשה נוספת לתביעה נגזרת כנגד נושאי משרה שכיהנו בבנק בעת האירועים נשוא ההסדר שנעשה בין הבנק לבין הרשויות בארה"ב בפרשת הסיוע להעלמות המס.

"על-פי פרסומים אלו, מנהל הבנק משא ומתן עם התובעים ועם נושאי המשרה האמורים על מנת להגיע עימם לפשרה מוסכמת", כותבת עבאדי בויאנג'ו, שתחת אחריותה נמצאות מניות המדינה בבנק לאומי (6%).

עוד היא מוסיפה: "פשרה כאמור לכשתחתם, תהווה עסקה בין הבנק לבין נושאי משרה בו, בין בעבר ובין בהווה, וביניהם דירקטורים ומנכ"ל, בקשר עם אירועים בהם היו מעורבים ו/או שאירעו בתקופת כהונתם כנושאי משרה בבנק, ובקשר לאחריותם ומעורבותם באירועים אלו. עסקה כזו קבלת אישורים על-ידי האורגנים המוסמכים בבנק, הן כעסקה שבין הבנק לדירקטורים ונושאי משרה בו, והן בהיותה נוגעת לתנאי כהונתם (כהגדרתם המונח 'תנאי כהונה' בחוק החברות)".

על רקע זה דורשת עבאדי בויאנג'ו את אישור אסיפת בעלי המניות. "כחלק מן האישורים האמורים, אנו סבורים כי נדרש אישורה של האסיפה הכללית של הבנק. לאור האמור, נבקשכם, בטרם יחתום הבנק על הסכם פשרה כלשהו בנושא האמור, כי תכונס האסיפה הכללית של הבנק לאישור ההסכם, כנדרש על-פי הוראות חוק החברות, ויינתן על-ידי הבנק דיווח מיידי ומפורט אודות ההסכם המוצע ותנאיו", היא כותבת.

נזכיר, כי לפני כשבועיים הגיע בנק לאומי להסדר עם הרשויות בארה"ב לפיו הבנק ישלם קנס של כ-400 מיליון דולר, ויודה כי סייע ללקוחותיו האמריקאיים להעלים מס. במקביל, הוגשה תביעה נגזרת כנגד בכירי הבנק לשעבר בראשם היו"ר איתן רף והמנכ"לית גליה מאור על אחריותם בפרשה.

בימים אלה מתנהלים מגעים לפשרה בתביעה, ולפיה חברת הביטוח לוידס תשלם סכום של 60 מיליון שקל, והבכירים לא ישלמו מכיסם. המגעים לפשרה זו עוררו ביקורת רבה, שהביאה לפניית עבאדי בויאנג'ו וגם איגוד בתי ההשקעות בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully